Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The challenges in identification of artists-managers : consequences for creativity

Tytuł:
The challenges in identification of artists-managers : consequences for creativity
Autorzy:
Sułkowski, Łukasz
Szostak, Michał
Data publikacji:
2021
Słowa kluczowe:
paradoxical thinking
artist-manager's identity
manager's identity
creativity
self-construction
artist's identity
identity tension
Język:
angielski
ISBN, ISSN:
23450479
Prawa:
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.pl
Linki:
https://journals.vgtu.lt/index.php/CS/article/view/13822  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
Research on identity, its tensions and paradoxes have extensive literature and a large number of scientists exploring the subject. Our own experiences in the fields of art and management were the main arguments for the introduce of the concept of "artists-managers" and to undertake research in the area of artists-managers' identity to find the conclusions for creativity. This article aims to describe the challenges in the identification of artists-managers, who can be crucial in understanding the creativity factor. To reach our goal, we run empirical qualitative research based on in-depth interviews with key-informants from Europe, Africa and North America as well as auto-analysis of an artist-manager identity. We answer the research question "Who is the artist-manager?". We present our "creativity development model" on the base of artists-managers' characteristics and we describe what kind of challenges should be considered in the empirical research of artists-managers. These challenges may be used as guidelines for artists-managers: for those who discover an artist-manager in their personality, for defined artists-managers to help to better understand their features, and for artists-managers' followers to be more sensitive for their leaders' characteristics. Our model may help to understand and develop the creativity of society.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies