Tytuł pozycji:
Zarządzanie informacją na przykładzie przedsiębiorstwa Hemp Farm Poland sp. zoo
The purpose of this thesis was to analyze the information management system on the example of the micro-enterprise Hemp Farm Poland sp.z o.o. The main research problem was formulated in the form of a question: To what extent does information management affect the operations of a microenterprise on the example of Hemp Farm Poland. The research hypothesis assumed that information management in a micro-enterprise Hemp Farm Poland requires a systemic development of an information policy, with particular emphasis on the role and importance of cooperators. In order to verify the hypothesis, the participant observation method was used as well as a diagnostic survey. The research methods used made it possible to conduct an in-depth analysis of information management processes in the surveyed company and to examine the social perception of the concept of "hemp", which may translate into the company's communication strategy with the environment. The analyzed issues are part of the science of humanistic management, which mainly concerns the role of human in management processes. Moving on, the subject has not been comprehensively studied in the literature. Therefore, the results of the research carried out for the purposes of this study filled the research gap
Celem niniejszej pracy była analiza systemu zarządzania informacją na przykładzie mikroprzedsiębiorstwa Hemp Farm Poland sp. z o.o. Główny problemem badawczy sformułowano w postaci pytania: W jakim stopniu zarządzanie informacją wpływa na działalność mikroprzedsiębiorstwa na przykładzie Hemp Farm Poland sp. z o.o. Hipoteza badawcza zakładała, iż zarządzanie informacją w mikroprzedsiębiorstwie Hemp Farm Poland wymaga systemowego opracowania polityki informacyjnej ze szczególnym uwzględnieniem roli i znaczenia kooperantów. W celu weryfikacji postawionej hipotezy zastosowano metodę obserwacji uczestniczącej oraz przeprowadzono badania sondażowe. Wykorzystane metody badawcze pozwoliły na przeprowadzenie dogłębnej analizy procesów zarządzania informacją w badanym przedsiębiorstwie oraz zbadanie społecznego odbioru pojęcia „konopie”, które może przekładać się na strategię komunikacji firmy z otoczeniem. Analizowane zagadnienia wpisują się w naukę o zarządzaniu humanistycznym, która dotyczy przede wszystkim roli człowieka w procesach zarządzania. Poruszania problematyka nie doczekała się kompleksowego opracowania naukowego w literaturze. Dlatego też wyniki badań przeprowadzonych na potrzeby niniejszej pracy wypełniły lukę badawczą.