Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analiza postrzegania reklam firmy Orange emitowanych przed oraz w trakcie pandemii Covid-19

Tytuł:
Analiza postrzegania reklam firmy Orange emitowanych przed oraz w trakcie pandemii Covid-19
Analysis of Oranges advertisements perception, emitted before and during Covid-19 pandemic.
Autorzy:
Kolny, Aleksandra
Słowa kluczowe:
KORONAWIRUS MARKETING PANDEMIA REKLAMA ORANGE
CORONAVIRUS MARKETING PANDEMIC ADVERTISEMENT ORANGE
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem niniejszej pracy jest zbadanie reakcji na reklamy firmy Orange oraz odpowiedź na główne pytanie badawcze: „Czy reklamy firmy Orange emitowane w dobie pandemii były postrzegane jako mniej komercyjne od tych emitowanych przed jej wybuchem?”. Postawiono też szczegółowe pytania badawcze: „Czy odbiorcy reklam firmy Orange zauważyli zmianę charakteru reklam z komercyjnej w stronę reklam społecznych?”; „Która z dwóch grup reklam będzie się bardziej podobać odbiorcom?” i „Czy będą zauważalne różnice w ocenie znaczenia poszczególnych elementów reklam pomiędzy dwoma grupami reklam?”. Przyjęto główną hipotezę, że reklamy firmy Orange, emitowane w czasie pandemii będą oceniane jako mniej komercyjne a bardziej społeczne. Przeprowadzono badanie na 157 osobach, wykorzystujące narzędzie anonimowej ankiety internetowej. Analiza wyników badania wykazała, że potwierdziła się główna hipoteza mówiąca, że reklamy firmy Orange emitowane podczas pierwszej fali pandemii koronawirusa były postrzegane jako bardziej społeczne, w porównaniu do reklam emitowanych przed wybuchem pandemii. Wynik badania stał się wstępem do dyskusji nad istotą i przyszłością marketingu społecznie zaangażowanego w nurcie zarządzania humanistycznego, a więc tematu wciąż stosunkowo nowatorskiego. W literaturze temat marketingu społecznie zaangażowanego, nie jest wciąż dokładnie zbadany, w szczególności w oparciu o ciągle aktualną pandemię Covid-19, zakłada się, że przyczyni się ona do gwałtownego rozwoju tej dziedziny marketingu.

Main aim of this very thesis was to study the perception of Orange’s advertisements and answer pivotal question: “are Orange’s advertisements, emitted during Covid-19 pandemic, perceived as less commercial than those emitted before pandemic’s start?”. Also more focused question were stated, such as: “did advertisements’ recipients notice the character change, from commercial to more social?”; “which group of advertisements was perceived in more positive way?; and “will there be any difference in judgement of particular elements between these two group of advertisements?”. Main hypothesis assumed that, indeed, advertisements emitted during pandemic will be perceived as less commercial and more social. The study was conducted on 157 recipients, by usage of anonymous internet questionnaire. Study’s results were analyzed and main hypothesis was proved right. Besides that, study’s results were introduction and contribution to dispute on topic of being and future of social related marketing, in scope of humanistic management, therefore topic rather not yet explored. In matter of literature, social or cause related marketing is yet not described fully, especially taking in consideration still actual pandemic of Covid-19, which as it study has shown did impacted and stimulated dynamic development of this particular type of marketing.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies