Tytuł pozycji:
Challenges in intercultural contact and intercultural competences of Tourism Information Centres employees.
The aim of this work is to identify and describe challenges in intercultural contact during the work in Tourist Information Centres in Poland and to determine whether intercultural competences and education are necessary for the job in a Tourism Information Centre in Poland. Thanks to this research it will be possible to understand the specifics of intercultural contacts between tourists and employees in Tourism Information Centres in Poland. A study of the difficulties, limitations and ways to improve intercultural contacts will be valuable in improving their quality and effectiveness. It will help staff improve the quality of services in Tourism Information Centres in Poland.
Celem niniejszej pracy jest wskazanie i opisanie rodzajów wyzwań w kontakcie międzykulturowym podczas pracy w punktach informacji turystycznej w Polsce oraz określenie, czy do pracy w tym zawodzie konieczne są kompetencje międzykulturowe i edukowanie się w tym zakresie. Dzięki badaniom realizowanym w tej pracy uda się pełniej zrozumieć specyfikę współczesnych kontaktów międzykulturowych podczas wykonywania obowiązków w certyfikowanych punktach i centrach informacji turystycznej w Polsce, towarzyszące im trudności oraz sposoby ich przezwyciężania. Badania nad trudnościami, ograniczeniami, sposobami dokształcania się z zakresu kontaktów międzykulturowych będą cennym ogniwem w poprawieniu ich jakości i skuteczności, więc przyczynią się do ich bardziej świadomego podtrzymywania przez osoby zatrudnione w punktach informacji turystycznej w Polsce.