Tytuł pozycji:
Case study of information seeking behavior in medical translation process
Celem przedstawionego badania była ocena skuteczności autorskiego schematu organizacji zajęć z tłumaczenia medycznego w doskonaleniu umiejętności wyszukiwawczych studentów przygotowujących się do zawodu tłumacza. Badaniem, które prowadzono przez 7 lat akademickich, od 2015/16 do 2020/21, objęto grupę 255 słuchaczy studiów podyplomowych dla tłumaczy tekstów specjalistycznych w Katedrze Przekładoznawstwa Uniwersytetu Jagiellońskiego. Zastosowano metodę wielokrotnego studium przypadku. Uzyskane wyniki potwierdziły celowość rozpoczynania kursów z tłumaczeń medycznych od diagnozy i korekty umiejętności studentów w zakresie wyszukiwania informacji na potrzeby przekładu.
The aim of the study was to assess the effectiveness of specific scheme of medical translation classes in improving information seeking skills of translation students. Pursued for 7 academic years, from 2015/16 to 2020/21, the study covered a group of 255 postgraduate students of the Jagiellonian University Chair of Translation Studies. The multiple case study method was used. The obtained results confirmed the purposefulness of starting medical translation courses with the diagnosis and correction of students' information seeking skills for the needs of translation.