Tytuł pozycji:
Kreacja obrazu strachu na przykładzie pandemii Covid-19 (na wybranych portalach informacyjnych: Onet.pl, TVN24.pl, Wyborcza.pl)
- Tytuł:
-
Kreacja obrazu strachu na przykładzie pandemii Covid-19 (na wybranych portalach informacyjnych: Onet.pl, TVN24.pl, Wyborcza.pl)
Image creation of fear based on the example of the Covid-19 pandemic (with a use of selected news websites: Onet.pl, TVN24.pl, Wyborcza.pl)
- Autorzy:
-
Kozerska, Zuzanna
- Słowa kluczowe:
-
the mass media, news website, headlines, the Covid-19 pandemic, language in the media
środki masowego przekazu, portal informacyjny, nagłówki, pandemia Covid-19, język w mediach
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W pracy skupiono się na pojęciu kreacji strachu na wybranych portalach informacyjnych w czasie trwania pandemii Covid-19. W pierwszym rozdziale przedstawiono wybrane zagadnienia komunikacji masowej, opisano wybrane portale informacyjne oraz rozwinięte zostały kwestie języka w mediach, ze szczególnym uwzględnieniem języka stosowanego w tekstach informacyjnych. Zwrócono uwagę również na zasady etyczne w mediach oraz regulacje prawne, na których powinna opierać się praca dziennikarska. Na podstawie literatury naukowej oraz danych przedstawianych przez Światową Organizację Zdrowia (WHO) drugi rozdział porusza kwestie strachu i lęku, a także przebieg pierwszej fali pandemii, czyli okresu wybranego na potrzeby przeprowadzonych badań. W rozdziale ostatnim, podjęto się zarówno ilościowej, jak i jakościowej analizy nagłówków artykułów internetowych. Zostały one podzielone między innymi ze względu na ich ton, a wzięte pod uwagę zostały przy tym ich: wydźwięk i użyte środki stylistyczne. Działania te pomogły w uznaniu prawidłowości hipotezy twierdzącej, iż: Nagłówki artykułów dotyczących pandemii Covid-19 w większości miały charakter zastraszający.
The MA thesis focuses on the concept of fear creation with a use selected news websites during the Covid-19 pandemic. The first chapter presents carefully chosen issues of mass communication, describes selected news websites, and elaborates on the aspects of language used in the media, with particular emphasis on the language features of informational texts. The ethical principles in the media and legal regulations on which journalistic work should be based are also noted. Based on the scientific literature and data presented by the World Health Organization (WHO), the second chapter addresses the issues of fear and anxiety, as well as the course of the first wave of the pandemic – the period selected for the purposes of the conducted research. In the last chapter, both the quantitative and qualitative analysis of the headlines of online articles are undertaken. The headlines are divided, among others, by their tone. For that purpose, their overtone and stylistic means were considered. These measures helped to validate the hypothesis that: Most of the Covid-19 article headlines were intimidating.