Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Stymulowania twórczej aktywności dziecka w placówce wychowawczej na przykładzie Kangurowego Przedszkola w Krakowie

Tytuł:
Stymulowania twórczej aktywności dziecka w placówce wychowawczej na przykładzie Kangurowego Przedszkola w Krakowie
Stimulating the creative activity of a child in an educational institution on the example of the Kangurowe Przedszkole in Krakow
Autorzy:
Winiarska, Magdalena
Słowa kluczowe:
twórczość, stymulowanie, twórczy rozwój, wychowanie przedszkolne, pedagogika twórczości
creativity, stimulating, creative development, preschool education, pedagogy of creativity
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The modern world is changing rapidly, in order to adapt and participate in this progress, it is necessary for people to undertake creative and innovative activities. Creativity, according to the approach of some researchers, can be supported and developed throughout life. Considerations at thesis concern the question of how the creative dispositions of preschool children in an educational institution can be stimulated. In order to answer to the research problem, an analysis was made of the functioning of the Kangurowe Przedszkole in Krakow, with particular emphasis on the issues related to supporting creativity. At the beginning, I define the basic concepts related to the pedagogy of creativity, present the subject of research and purpose of this scientific discipline, the history of its development and the assumptions of the theory of creativity on which I base my research. At thesis, I also raise the issues related to education for creativity. The results of the research concern six areas of educational activity of the Kangurowe Przedszkole, which indicate solutions used to stimulate the creative abilities of children. The most important conclusions from the reaserch centered around the teacher, his pedagogical competences, as well as the variety of teaching aids used.

Współczesny świat szybko się zmienia, aby dostosować się do tego rozwoju i uczestniczyć w nim, koniecznym jest, by ludzie podejmowali aktywności twórcze i innowacyjne. Twórczość, zgodnie z podejściem niektórych badaczy, może być wspierana i kształtowana przez całe życie. Rozważania w pracy dotyczą pytania o to, w jaki sposób mogą być stymulowane twórcze dyspozycje dzieci w wieku przedszkolnym w placówce wychowawczej. Aby uzyskać odpowiedź na problem badawczy, została dokonana analiza funkcjonowania Kangurowego Przedszkola w Krakowie, ze szczególnym uwzględnieniem kwestii dotyczących wspierania twórczości. Na początku definiuję podstawowe pojęcia związane z pedagogiką twórczości, przedstawiam przedmiot badań oraz cele tej dyscypliny naukowej, historię jej rozwoju oraz założenia teorii twórczości, na których opieram swoje badania naukowe. W pracy poruszam też zagadnienia związane z wychowaniem i edukacją do twórczości. Wyniki badań dotyczą sześciu obszarów działalności dydaktyczno-wychowawczej Kangurowego Przedszkola, które wskazują na rozwiązania stosowane w celu stymulowania twórczych zdolności dzieci. Najważniejsze wnioski wypływające z pracy skupiają się wokół osoby nauczyciela, jego kompetencji pedagogicznych, a także różnorodności stosowanych środków dydaktycznych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies