Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The teaching professions and globalization : a scoping review of the anglophone research literature

Tytuł:
The teaching professions and globalization : a scoping review of the anglophone research literature
Autorzy:
Dumay, Xavier
Sorensen, Tore
Data publikacji:
2021
Język:
angielski
ISBN, ISSN:
00104086
Prawa:
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowa
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/legalcode.pl
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
Based on a scoping review of anglophone, peer-reviewed studies published in the period 1990-2018, we analyze and discuss the research literature on teachers, teaching, and globalization. Distinguishing between three categories of globalization theories, centered on (i) culture, (ii) political economy, and (iii) flows and systems, we trace the uses of these theories in the literature over the period, as well as their associations with specific topics concerning teachers and teaching. We argue that the theoretical trajectories of these strands have come to emphasize certain topics, while neglecting other topics such as teachers’ labor markets, and call for further research into the theoretical trajectories dominating the field. Furthermore, our review highlights that a large part of the research in the field does not theorize globalization at all, leaving several issues concerning teachers and teaching undertheorized.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies