Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Development support program - looking for a model of community care for younger children

Tytuł:
Development support program - looking for a model of community care for younger children
Program wsparcia rozwoju - w poszukiwaniu modelu opieki środowiskowej nad dziećmi młodszymi
Autorzy:
Solecka, Dorota
Cofór-Pinkowska, Paulina
Łachowska, Anna
Wanat, Katarzyna
Pilecki, Maciej
Szwajca, Krzysztof
Data publikacji:
2021
Słowa kluczowe:
community care
psychotherapy
pedagogical therapy
Język:
polski
ISBN, ISSN:
02394170
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.pl
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa
Linki:
https://www.psychoterapiaptp.pl/Program-wsparcia-rozwoju-w-poszukiwaniu-modelu-opieki-srodowiskowej-nad-dziecmi-mlodszymi,145395,0,1.html  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
Environmental interactions are one of the most important aspects of psychiatric care for children and adolescents with mental disorders. The report presents the experiences of the community therapy team offering community support to early school age children. The presented model of care includes psychological consultations, pedagogical therapy at school and as part of visits to cultural institutions, family therapy, multi-family groups and individual therapy. The team's activities also include consultations for teachers and school educators. In the proposed model, in connection with the reform of psychiatry of children and adolescents, there was a fundamental change related to the change in the formula of psychiatric consultations from obligatory to one resulting from individual indications. The aim of this paper is to present the experiences of cooperation related to community care at school. Among the employees of the schools the team cooperates with, a survey was conducted to evaluate the team's offer addressed to schools. The results of the study indicate a positive assessment of the team's cooperation with the school in terms of accessibility, flexibility and contact with specialists. Community care for children in such a model is beneficial in many respects.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies