Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Inquiry based learning and responsible reserach and innovation : examples of interdisciplinary approaches at different schooling levels

Tytuł:
Inquiry based learning and responsible reserach and innovation : examples of interdisciplinary approaches at different schooling levels
Autorzy:
Branco, Amelia
Galvao, Cecilia
Viegas, Wanda
Fazio, Claudio
Finlayson, Odilla E.
Cepic, Mojca
Eilish, McLoughlin
Pavlin, Jerneja
Goulao, Luis F.
Michelini, Marisa
Sokołowska, Dagmara
Faria, Claudia
Data publikacji:
2021
Wydawca:
Springer Nature Switzerland
Słowa kluczowe:
odpowiedzialność w badaniach naukowych
inquiry based learning
przedmioty przyrodnicze i ścisłe
responsible research
high-school
szkoła ponadpodstawowa
interdisciplinary approaches in science education
primary school
odkrywanie przez dociekanie
szkoła podstawowa
interdyscyplinarne podejście w nauczaniu
Język:
angielski
ISBN, ISSN:
9783030744892
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
It is today well acknowledged that pedagogical approaches based on Inquiry methods and Research and Innovation (RRI) topic and processes can improve the interest of students in studying scientific topics. Such approaches can give students the opportunity to interact with cutting edge topics, research results and work with researchers to better align research processes and their outcomes with the values, needs and expectations of today’s society. However, current science education is mainly discipline-based, and even Inquiry/RRI approaches are very often developed from the perspective of a single subject. This paper presents some examples of Inquiry-Based and RRI based approaches to Science Education from a vertical and interdisciplinary curriculum perspective, and discusses some evidences of effectiveness of these approaches in students at different schooling levels and in teacher professional development programmes.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies