Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Neither here nor there’? The Role of Social Media in Understanding Migrants’ Feelings of Belonging: The Case of Ukrainian Migrants in Krakow, Poland

Tytuł:
Neither here nor there’? The Role of Social Media in Understanding Migrants’ Feelings of Belonging: The Case of Ukrainian Migrants in Krakow, Poland
„Ani tu, ani tam?”. Rola mediów społecznościowych w zrozumieniu poczucia przynależności migrantów na przykładzie ukraińskich migrantów w Krakowie
Autorzy:
Nadyrbekova, Nadira
Słowa kluczowe:
Poland, Ukrainian migrants, the virtual community, social capital, belonging, space
Polska, ukraińscy migranci, społeczność wirtualna, kapitał społeczny, przynależność, przestrzeń
Język:
angielski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This study explores how transnational digital practices of Ukrainian migrants in Poland shape their sense of belonging to spaces. By using the content analysis method, it investigates how the virtual community “Ours in Krakow” on Facebook is structured and what benefits it provides to the participants. Further, by interviewing 15 Ukrainian members of the “Ours in Krakow” community, its purpose is to find out what kind of social support they actually receive in cyberspace and whether they have a sense of belonging to the virtual community and their neighborhood in Krakow. The results show that the “Ours in Krakow” group is a deterritorialized space that includes not only Ukrainians, but also Belarusians and Russians. Migrants on Facebook exchange different types of support and accumulate both bonding and bridging social capital. However, membership and organization of social relations in this virtual community are unstable, and the level of trust in members is low. As for the sense of belonging of Ukrainians, it turned out that they tend to create their own spaces of belonging by imagining and ‘moving’ the idea of “home”. Thus, it is argued the sense of belonging is not a zero-sum game, but an ongoing process that develops in a non-linear way. Overall, transnational digital practices and local attachments can be “complementary”, since social media, providing a wide range of information about the host society, can facilitate their smooth adaptation to Poland. Instead, while discussing about migrants’ belonging, other variables, such as personal experience, sociocultural background, and life-views need to be taken into account.

Celem niniejszej pracy jest zbadanie, w jaki sposób transnarodowe praktyki cyfrowe ukraińskich migrantów w Polsce kształtują ich poczucie przynależności do przestrzeni. Wykorzystując metodę analizy treści, podjęto próbę zbadania jak skonstruowana jest wirtualna społeczność w grupie „Nasi w Krakowie” na Facebooku i jakie korzyści daje jej uczestnikom. Ponadto, przeprowadzając wywiady z 15 ukraińskimi członkami społeczności „Nasi w Krakowie”, jej celem stało się ustalenie, jakie wsparcie społeczne faktycznie otrzymują w cyberprzestrzeni, czy mają poczucie przynależności do społeczności wirtualnej i swojego sąsiedztwa w Krakowie. Wyniki pokazują, że grupa „Nasi w Krakowie” to zdeterytorializowana przestrzeń obejmująca nie tylko Ukraińców, ale także Białorusinów i Rosjan. Migranci na Facebooku wymieniają się różnymi rodzajami wsparcia i gromadzą zarówno wiążący, jak i pomostowy kapitał społeczny. Jednak członkostwo i organizacja relacji społecznych w tej wirtualnej społeczności są niestabilne, a poziom zaufania do członków jest niski. Jeśli chodzi o poczucie przynależności Ukraińców okazało się, że mają oni tendencję do tworzenia własnych przestrzeni przynależności, wyobrażając sobie i „przenosząc” ideę „domu”. Twierdzi się zatem, że poczucie przynależności nie jest grą o sumie zerowej, ale ciągłym procesem, który rozwija się w sposób nieliniowy. Ogólnie rzecz biorąc, transnarodowe praktyki cyfrowe i lokalne przywiązania mogą być „komplementarne”, ponieważ media społecznościowe, dostarczając obszerną informację o społeczeństwie przyjmującym, mogą ułatwić ich płynną adaptację do Polski. Zamiast tego, omawiając przynależność migrantów, należy wziąć pod uwagę inne zmienne, takie jak osobiste doświadczenie, pochodzenie społeczno-kulturowe i poglądy na życie.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies