Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The condition of Polish sports media in the COVID-19 pandemic : an attempt at market diagnosis

Tytuł:
The condition of Polish sports media in the COVID-19 pandemic : an attempt at market diagnosis
Kondycja polskich mediów sportowych w dobie pandemii COVID-19 : próba diagnozy rynku
Autorzy:
Skucha, Wojciech
Data publikacji:
2022
Słowa kluczowe:
pandemia
sport
konwergencja
media sportowe
convergence
pandemic
sports media
COVID-19
Język:
polski
ISBN, ISSN:
25452320
Prawa:
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.pl
Linki:
https://compress.edu.pl/e-wydania/item/kondycja-polskich-mediow-sportowych-w-dobie-pandemii-covid-19-proba-diagnozy-rynku  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
The COVID-19 pandemic outbreak in Poland in March 2020 has significantly changed our daily lives. It has also left its mark on the world of sports media. The purpose of this paper is to show the impact of the coronavirus pandemic on the current shape of the Polish sports media market, to present the changes that took place in this market in 2020 and 2021, and to propose a prediction on how the market may look in a few years. The research is based on an analysis of different datasets, including the market shares of sports TV stations, the sales results of sports press, and the popularity of sports websites during the pandemic. The conducted research proved that the lack of sports events during the pandemic had an impact on the significant regression of sports media in Poland in the spring of 2020. The new players on the Polish sports media market and examples of convergence in these media were also included in the paper.

Pandemia COVID-19, która wybuchła w Polsce w marcu 2020 roku, znacząco zmieniła nasze codzienne życie. Odcisnęła też swoje piętno na świecie mediów sportowych. Celem artykułu jest pokazanie wpływu epidemii wywołanej rozprzestrzenianiem się koronawirusa na obecny kształt polskiego rynku mediów sportowych, przedstawienie zmian zachodzących na tym rynku w 2020 i 2021 roku i próba diagnozy, jak może on wyglądać za kilka lat. Podstawą badań jest analiza statystyk dotyczących: udziałów sportowych stacji telewizyjnych w rynku, wyników sprzedaży prasy sportowej czy popularności sportowych serwisów internetowych podczas pandemii. Przegląd tych danych umożliwił udowodnienie np., że brak sportowych zmagań miał wpływ na znaczący regres mediów sportowych w Polsce wiosną 2020 roku. Przedstawiono także nowych graczy, którzy niedawno pojawili się na polskim rynku mediów sportowych oraz przykłady występowania konwergencji w tychże mediach.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies