Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Koronawirus na ekranie : portret pandemii w filmach "Songbird. Rozdzieleni" i "Skazani na siebie"

Tytuł:
Koronawirus na ekranie : portret pandemii w filmach "Songbird. Rozdzieleni" i "Skazani na siebie"
Coronavirus on screen : the portrayal of the pandemic in "Songbird" and "Locked down"
Autorzy:
Saran, Weronika
Data publikacji:
2022
Słowa kluczowe:
lockdown
films about pandemics
dystopia
love story
filmy o pandemiach
historia miłosna
COVID-19
Język:
polski
ISBN, ISSN:
25452320
Prawa:
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.pl
Linki:
https://compress.edu.pl/e-wydania/item/koronawirus-na-ekranie-portret-pandemii-w-filmach-songbird-rozdzieleni-i-skazani-na-siebie  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
Pandemia COVID-19, trwająca od 2020 roku, miała ogromny wpływ na zmiany w branży filmowej na całym świecie. Wraz z zamknięciem kin wiele produkcji filmowych zostało wstrzymanych, a wyczekiwane premiery zostały przesunięte na późniejsze terminy. Podobnie jak wiele ważnych wydarzeń społecznych, pandemia COVID-19 stała się źródłem inspiracji dla reżyserów filmowych. Celem niniejszego artykułu jest analiza sposobów przedstawienia pandemii w dwóch filmach z motywem koronawirusa: Songbird. Rozdzieleni (Songbird, Adam Mason, 2020) i Skazani na siebie (Locked Down, Doug Liman, 2021). Omówiono różnice i podobieństwa, a także związek między fikcyjnym przedstawieniem pandemii i sytuacją rzeczywistą. Wyniki analizy wskazują na znaczne różnice między filmami pod względem przedstawienia w nich stadium pandemii, wprowadzonych ograniczeń, ryzyka zakażenia i przebiegu choroby. Wspólną cechą tych filmów było natomiast wykorzystanie formuły opowieści miłosnej. W pracy wykorzystano również analizę poszczególnych scen filmowych.

The COVID-19 pandemic has had a huge impact on changes in the film industry around the world. With the closing of the cinemas, many film productions were put on hold and the highly anticipated premieres were postponed. Like many other important events, the COVID-19 pandemic has become a source of inspiration for film directors. The purpose of this paper is to analyze the ways in which the pandemic has been represented in two films with a coronavirus theme: Songbird (Adam Mason, 2020) and Locked Down (Doug Liman, 2021). Differences and similarities were discussed, as well as the relationship between the fictional representation of the pandemic and the real situation. The results of the analysis show significant differences between the films in terms of their portrayal of the pandemic stage, the restrictions put in place, the risk of infection, and the course of the disease. The common feature of these films, on the other hand, was their use of the love story formula. The paper also employs the analysis of individual film scenes.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies