Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zachowania informacyjne użytkowników grupy „TATROMANIAK - Serwis Miłośników Tatr” na portalu Facebook

Tytuł:
Zachowania informacyjne użytkowników grupy „TATROMANIAK - Serwis Miłośników Tatr” na portalu Facebook
Information behavior of users of the group "TATROMANIAK - Serwis Miłośników Tatr" on Facebook
Autorzy:
Paluch, Natalia
Słowa kluczowe:
Facebook, media społecznościowe, TATROMANIAK – Serwis Miłośników Tatr, zachowania informacyjne, źródła informacji
Facebook, information behavior, information sources, social media, TATROMANIAK – Serwis Miłośników Tatr
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Głównym celem pracy była identyfikacja i analiza zachowań informacyjnych użytkowników grupy „TATROMANIAK – Serwis Miłośników Tatr” na Facebooku. Scharakteryzowano najważniejsze koncepcje i modele zachowań informacyjnych oraz opisano użyteczność i funkcjonalność serwisu informacyjnego „Tatromaniak.pl”. W oparciu o obserwację uczestniczącą i badania ankietowe przeprowadzone wśród członków grupy zidentyfikowano i analizie poddano takie zachowania informacyjne jak: pozyskiwanie, rozpowszechnianie, reagowanie, gromadzenie, wykorzystanie, unikanie i selekcjonowanie informacji. W konkluzji stwierdzono, że badana grupa jest zróżnicowanym i ważnym dla użytkowników środowiskiem informacyjnym. We wnioskach odniesiono się do najważniejszych cech badanego środowiska informacyjnego.

The main aim of this study was to identify and analyze the information behaviour of users of the "TATROMANIAK - Serwis Miłośników Tatr" group on Facebook. The most important concepts and models of information behaviour were characterized, and the usefulness and functionality of the "Tatromaniak.pl" information service was described. Based on participant observation and questionnaire research among the group members, information behaviors such as acquiring, disseminating, responding, gathering, using, avoiding, and selecting information were identified and analyzed. It concluded that the study group is a diverse and important information environment for users. The conclusions refer to the most important characteristics of the studied information environment.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies