Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Discourse on the quality of life of young people leaving care and educational centres

Tytuł:
Discourse on the quality of life of young people leaving care and educational centres
Dyskurs jakości życia młodzieży opuszczającej placówki opiekuńczo-wychowawcze
Autorzy:
Surówka, Magdalena
Słowa kluczowe:
DISCOURSE – QUALITY OF LIFE – CARE AND EDUCATIONAL CENTRES – THE PROCESS OF BECOMING INDEPENDENCE – YOUTH – ENTERING ADULTHOOD
DYSKURS – JAKOŚĆ ŻYCIA – PLACÓWKI OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZE –PROCES USAMODZIELNIENIA – MŁODZIEŻ – WCHODZENIE W DOROSŁOŚĆ
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This paper focuses on the study of the quality of life among adolescents in foster care, and more specifically, charges of care and educational centres who have started the process of becoming independence. Topics of acceptance, commitment and readiness for changes that await charges after leaving the facility, as well as the needs, beliefs and skills necessary to achieve independence in adult life were discussed. The work consists of two parts. Theoretical chapters present the theory related to the discourse and quality of life, the systemic approach to care and educational centres and also the formal course of the process of becoming independent. The research part of work consist of presenting the methodology and the results of own research, which were used to analyze the impact of the self-empowerment process on the quality of life of the studied group, the sense of security and the impact of staying in care and educational centre on the decisions made by young people becoming independent.

Niniejsza praca koncentruje się na badaniu jakości życia wśród młodzieży w pieczy zastępczej, a konkretnie wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych, którzy rozpoczęli proces usamodzielnienia. Zostały poruszone tematy akceptacji, zaangażowania i gotowości na zmiany, jakie czekają wychowanków po opuszczeniu placówki, jak również potrzeby, przekonania oraz umiejętności niezbędne do osiągnięcia samodzielności w dorosłym życiu. Praca składa się z dwóch części. Rozdziały teoretyczne przedstawiają teorię związaną z dyskursem i jakością życia, systemowe podejście do placówek wychowawczych oraz formalny przebieg procesu usamodzielnienia. Część badawcza pracy składa się z przedstawienia metodologii oraz wyników badań własnych, które posłużyły do analizy wpływu procesu usamodzielniania na jakość życia badanej grupy, poczucia bezpieczeństwa oraz wpływu przebywania w placówce opiekuńczo-wychowawczej na podejmowane przez usamodzielniającą się młodzież decyzje.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies