Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zarządzanie marką osobistą w social mediach na przykładzie Roberta Makłowicza

Tytuł:
Zarządzanie marką osobistą w social mediach na przykładzie Roberta Makłowicza
Personal brand management in social media based on the example of Robert Makłowicz
Autorzy:
Gola, Anna
Słowa kluczowe:
kulinarne osobowości telewizyjne, marka osobista, Robert Makłowicz, wizerunek, zarządzanie marką osobistą
culinary television personalities, image management, personal branding, personal brand management, Robert Makłowicz
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem niniejszej pracy jest zbadanie zarządzania marką własną w social mediach przez Roberta Makłowicza i rola tych narzędzi w zakresie kształtowania jego wizerunku. Postawiono hipotezę, iż budowanie wizerunku marki Roberta Makłowicza jest konsekwencją przemyślanej strategii, adaptacji nowych rozwiązań technologicznych. Postawiono pytania badawcze: Jak Robert Makłowicz kreuje swój wizerunek kulinarnej osobowości w social mediach? Co przesądza o tym, że Robert Makłowicz ma wizerunek pozytywnej osobowości medialnej? Jakie są determinanty zarządzania wizerunkiem Roberta Makłowicza? Praca powstała w oparciu o paradygmat interpretatywny, zastosowano metody jakościowe. Natomiast techniką gromadzenia danych była analiza materiałów zastanych i badanie opinii użytkowników social mediów. Praca uzupełnia lukę badawczą, ponieważ nie ma opracowań o danym zagadnieniu. Wykorzystano literaturę dotyczącą przede wszystkim marki, marki osobistej, jak również wizerunku i zarządzania nimi. Korzystano również z materiałów dotyczących rozwoju programów kulinarnych w telewizji. Szczególnie pomocny był także artykuł Barbary Matuszczyk pt. „Autokreacja wizerunku Roberta Makłowicza na przykładzie programu telewizyjnego <>”. Badania wykazały, że budowanie marki osobistej Roberta Makłowicza opiera się na adaptacji nowych rozwiązań technologicznych, a jej pozytywny odbiór jest wynikiem autentyczności, wiedzy i przede wszystkim języka oraz humoru, który charakteryzuje publikowane w social mediach przez Roberta Makłowicza materiały.

The purpose of this study is to examine personal brand management in social media by Robert Makłowicz and the role of these tools in shaping his image. It was hypothesized that Robert Makłowicz's brand image building is a consequence of a well-thought strategy, adaptation of new technological solutions. Research questions were posed: How does Robert Makłowicz create his image of a culinary personality in social media? What determines that Robert Makłowicz has the image of a positive media personality? What are the determining factors of Robert Makłowicz's image management? The study was based on the interpretative paradigm, using qualitative research. The data collection technique was a secondary research and a survey of social media users' opinions. The study fills a research gap as there are no publications on the subject. The literature used was mainly on branding, personal branding, as well as image and their management. Materials on the development of culinary programs on television were also used. Particularly helpful was also the article by Barbara Matuszczyk entitled „The auto-creation of the image of Robert Makłowicz as exemplified by the TV programme known as <>”. The research has shown that Robert Makłowicz's personal brand building is based on the adaptation of new technological solutions, and its positive reception is a result of authenticity, knowledge, and above all the language and humor that characterizes the materials published in social media by Robert Makłowicz.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies