Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

E-commerce on the Polish art market. The impact of the pandemic on the art e-commerce in Poland on the example of Galeria Wieża Sztuki

Tytuł:
E-commerce on the Polish art market. The impact of the pandemic on the art e-commerce in Poland on the example of Galeria Wieża Sztuki
E-commerce na polskim rynku sztuki. Wpływ pandemii na handel elektroniczny dziełami sztuki w Polsce na przykładzie Galerii Wieża Sztuki
Autorzy:
Latos, Małgorzata
Słowa kluczowe:
e-commerce, galeria sztuki, polski rynek sztuki, sprzedaż internetowa
e-commerce, art gallery, Polish art market, Internet sales
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The subject of this study is e- commerce on the Polish art market. The aim of this study is to examine the characteristics of the Polish art market in terms of online sales by art galleries, with particular attention to the impact of the pandemic on e-commerce in art. In the course of the work, I will point out what role the Artinfo.pl portal has played on the Polish art market and mark the beginnings of the online art market in Poland. On the basis of interviews with people active on the Polish art market, I will indicate the trends prevailing on the art market and what is characteristic for the market in Poland. In the further Gallery operating in Kielce, which, together with the beginning of the pandemic, had to change its strategy of selling art. Traditional trade was expanded with online sales channels. Due to the specificity of the Polish art market, many of the problems discussed in this paper will also concern the use of the Internet and selling art also by auction houses, which often function as hybrid enterprises together with art galleries.

Przedmiotem badań niniejszej pracy jest e-commerce na polskim rynku sztuki, a jej celem jest zbadanie charakterystyki polskiego rynku sztuki pod względem sprzedaży internetowej przez galerie sztuki ze szczególnym uwzględnieniem wpływu pandemii koronawirusa na e-handel dziełami sztuki. W toku pracy wskażę, jaką rolę na polskim rynku sztuki odegrał portal Artinfo.pl oraz opiszę początki internetowego rynku sztuki w naszym kraju. Na podstawie wywiadów z osobami działającymi w tej branży wskażę trendy panujące na rynku sztuki oraz cechy charakterystyczne tego rynku w Polsce. W dalszej części pracy zbadam przypadek działającej w Kielcach Galerii Wieża Sztuki, która wraz z początkiem pandemii zmodyfikowała strategię sprzedaży dzieł sztuki - handel tradycyjny został poszerzony o internetowe kanały sprzedaży. Ze względu na specyfikę polskiego rynku sztuki wiele problemów poruszanych w niniejszej pracy będzie dotyczyć również wykorzystania Internetu oraz sprzedaży przez domy aukcyjne, które często funkcjonują jako przedsiębiorstwa hybrydowe wraz z galeriami sztuki.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies