Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The process of creating a socially responsible company that prevents waste of cosmetics - action research

Tytuł:
The process of creating a socially responsible company that prevents waste of cosmetics - action research
Proces tworzenia firmy odpowiedzialnej społecznie i zapobiegającej marnotrawstwu kosmetyków – badania w działaniu
Autorzy:
Petlic, Katarzyna
Słowa kluczowe:
action research, design thinking, firma odpowiedzialna społecznie, gospodarka obiegu zamkniętego, kosmetyki, marnotrawstwo
action research, circular economy, cosmetics, design thinking, socially responsible company, waste
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This paper is a master’s thesis based on action research and design thinking methods. The goal of the research was to describe and evaluate the process of establishing the "nieidealne" - a socially responsible company that prevents waste of cosmetics. The company is based on an innovative circular economy process that focuses on reusing raw materials and putting them into use. In the research the following stages were implemented: qualitative and quantitative research, autoreflection and literature review. Practical solutions were designed on the basis of the research. The quantitative and qualitative analysis of the survey results revealed the purchasing decisions of a certain group of recipients, and the analysis of my own practice made it possible to take a closer look at my self-development as a young entrepreneur.

Niniejsza praca dyplomowa jest pracą magisterską o charakterze wdrożeniowym, opartą na badaniach w działaniu oraz metodzie design thinking. Problemem badawczym jaki podejmuję w pracy, jest proces zakładania firmy “nieidealne”, która jest odpowiedzialna społecznie i zapobiega marnotrawstwu kosmetyków. Firma oparta jest o innowacyjny proces gospodarki obiegu zamkniętego, który skupia się na ponownym wykorzystaniu surowców i wprowadzeniu ich do użycia. W pracy zostało wykorzystane podejście badawcze action research, w ramach którego przeprowadzono badanie ilościowo-jakościowe, autorefleksję nad własną praktyką oraz przegląd literatury. Na kanwie zrealizowanego badania zaprojektowane zostały praktyczne rozwiązania. Analiza ankiet pozwoliła na poznanie decyzji zakupowych odbiorców, a analiza własnej praktyki umożliwiła autorefleksję w zakresie moich osobistych doświadczeń jako praktyczki realizującej projekt budowy nowego przedsiębiorstwa.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies