Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Use of political marketing in presidential election campaigns based on the examples of Aleksander Kwaśniewski, Andrzej Duda and Szymon Hołownia.

Tytuł:
Use of political marketing in presidential election campaigns based on the examples of Aleksander Kwaśniewski, Andrzej Duda and Szymon Hołownia.
Zastosowanie marketingu politycznego w kampaniach wyborczych na stanowisko​ prezydenta, na przykładach kampanii Aleksandra Kwaśniewskiego, Andrzeja Dudy, i Szymona Hołowni.
Autorzy:
Kawiorska, Magdalena
Słowa kluczowe:
kampania – marketing – media – wizerunek
campaign – image – marketing– media
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This thesis makes understanding processes and procedures of political marketing easier by explaining elementary marketing terms and analyzing similarities and differences in one of its branches – political marketing. It explains the importance of one’s image and the process of its creation in order to help reader understand further analysis of selected presidential campaigns. One chapter is dedicated to media and their impact on political marketing end election campaigns. Last chapter shows an analysis of selected election campaigns of politicians, who can (to some degree) ascribe their success or failure to following rules of political marketing during their campaigns. Analyzed presidential election campaigns have met many obstacles on their road to success; specifically the 2020 campaigns shows the necessity of adjusting marketing tools and instruments to a new reality.

Praca ta ułatwia rozumienie procesów i zabiegów z dziedziny marketingu politycznego poprzez wytłumaczenie podstawowych pojęć marketingu oraz odnalezienie podobieństw i różnic w jednej z gałęzi – marketingu politycznym. Wyjaśnia znaczenie wizerunku oraz proces jego kreowania, którego znajomość konieczna jest do zrozumienia dalszej analizy wybranych kampanii prezydenckich. Jeden z rozdziałów został poświęcony mediom, które mają ogromne znaczenie w marketingu politycznym i wpływają na przebieg kampanii wyborczych. Ostatni rozdział zawiera analizę kampanii wyborczych polityków, którzy w mniejszym lub większym stopniu zawdzięczają sukces lub porażkę w przypadku braku dostosowania przebiegu kampanii wyborczych do modelu kampanii zgodnego z marketingiem politycznym. Badane kampanie prezydenckie w dążeniu do osiągnięcia sukcesu napotykały na drodze wiele trudności, szczególnie kampania z roku 2020 podkreśla konieczność dostosowania narzędzi i technik donowej rzeczywistości.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies