Tytuł pozycji:
Fakty i mity na temat autyzmu funkcjonujące w przekonaniach studentów pedagogiki
- Tytuł:
-
Fakty i mity na temat autyzmu funkcjonujące w przekonaniach studentów pedagogiki
Facts and myths about autism functioning in the beliefs of pedagogy students
- Autorzy:
-
Kapusta, Kornelia
- Słowa kluczowe:
-
Zaburzenia ze spektrum autyzmu, autyzm, zaburzenie, spektrum, objawy, diagnoza, terapia, fakty, mity, studenci pedagogiki, przekonania, wiedza.
Autism Spectrum Disorders, autism, disorder, spectrum, symptoms, diagnosis, therapy, facts, myths, pedagogy students, beliefs, knowledge.
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Niniejsza praca ma na celu przedstawienie faktów i mitów na temat autyzmu, funkcjonujących w przekonaniach studentów pedagogiki. Praca rozpoczyna się od teoretycznej analizy głównego zagadnienia, czyli zaburzeń ze spektrum autyzmu. Podrozdział pierwszy zawiera podstawowe informacje o zaburzeniach ze spektrum autyzmu, drugi informacje dotyczące przyczyn występowania zaburzeń, kolejny objawów. W podrozdziale czwartym przedstawiam wiadomości na temat diagnozy, natomiast w ostatnim rokowanie oraz terapię zaburzeń ze spektrum autyzmu. Rozdział drugi poświęcony jest metodologicznemu opisowi podstaw przeprowadzonych przeze mnie badań. Prezentuję tutaj tematykę, przedmiot, cel badań oraz pytania badawcze. Rozdział zawiera również informacje dotyczące hipotez, zmiennych, wskaźników, strategii badawczych, metod, technik i narzędzi badawczych wykorzystanych do przeprowadzenia badań. W rozdziale tym zawarłam również charakterystykę badanej grupy oraz opis przebiegu badań. Ostatnia część jest elementem kluczowym całej mojej pracy badawczej. Zostały w niej zamieszczone analizy wyników uzyskanych w trakcie badań. Prezentuję tam szczegółowe interpretacje wykresów stworzonych z obliczeń odpowiedzi uzyskanych z ankiet oraz wypowiedzi studentów zarejestrowanych w czasie wywiadów. Dzięki wynikom badań mogłam stwierdzić jakie fakty oraz mity funkcjonują w przekonaniach studentów pedagogiki.
This essay is about the facts and myths about autism that function in the beliefs of pedagogy students. The work starts with a theoretical analysis of the main issue, i.e., autism spectrum disorders. The first section contains basic information on autism spectrum disorders, the second section contains information on the causes of the disorders, and the next section on symptoms. In the fourth section, I present information on the diagnosis, and in the last section, the prognosis and therapy of autism spectrum disorders. The second chapter is devoted to the methodological description of the foundations of my research. I present here the subject, purpose of the research and research questions. The chapter also provides information on the hypotheses, variables, indicators, research strategies, methods, techniques, and research tools used to conduct the research. In this chapter I also included the characteristics of the studied group and the description of the course of the research. The last part is a key element of all my research work. It contains analyzes of the results obtained during the research. There, I present detailed interpretations of the graphs made from the calculation of the responses obtained from the questionnaires and the statements of students recorded during the interviews. Thanks to the results of the research, I was able to find out what facts and myths function in the beliefs of students of pedagogy.