Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Proces zarządzania kompetencjami w organizacji

Tytuł:
Proces zarządzania kompetencjami w organizacji
The process of managing the competences in the organization
Autorzy:
Kłeczek, Manuela
Słowa kluczowe:
competences - competency management - human resource management - management - organization
kompetencje - organizacja - zarządzanie - zarządzanie kompetencjami - zarządzanie zasobami ludzkimi
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the research work is to discuss the issues related to the process of competency management in the organization. The analysis covers issues related to the area of competences, as well as competences based on human resource management. Currently, it is a particularly important topic for employers to skillfully manage the competences of human capital, which effectively affects the productivity of employees and is also the foundation of the company's success. The research project is based on research on the competency management process carried out in two work environments, i.e. in small and medium-sized enterprises and large organizations. The empirical part presents the results of conducted online research, which contain opinions of employees from various workplaces on their own approach to competency development, as well as their superiors’ approach to the development of employees competences. Moreover, the work contains conclusions from the obtained results, as well as their interpretations.

Celem pracy badawczej jest omówienie problematyki związanej z procesem zarządzania kompetencjami w organizacji. W analizie poddane zostały zagadnienia związane z obszarem kompetencji, a także kompetencji w oparciu o zarządzanie zasobami ludzkimi. Obecnie jest to szczególnie ważny temat dla pracodawców, z uwagi na umiejętne zarządzanie kompetencjami kapitału ludzkiego, który efektywnie wpływa na produktywność pracowników, a także stanowi fundament sukcesu przedsiębiorstwa. Podstawą projektu badawczego są badania na temat procesu zarządzania kompetencjami przeprowadzone w dwóch środowiskach pracy tj. w małych/średnich przedsiębiorstwach oraz dużych organizacjach. Część empiryczna przedstawia wyniki zrealizowanych badań online, które zawierają opinie pracowników z różnych miejsc pracy na temat ich własnego podejścia do rozwoju kompetencji, a także podejścia ich przełożonych do rozwoju kompetencji pracowników. Co więcej praca zawiera wnioski z uzyskanych wyników, a także ich interpretacje.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies