Tytuł pozycji:
Recruitment and selection processes of employees from the perspective of generation Z on the labor market
Pokolenie Z, do którego zaliczane jest grono najmłodszych uczestników rynku pracy, zostało ukształtowane pod wpływem określonych czynników społecznych, ekonomicznych, technologicznych i kulturowych. Dorastanie w określonych realiach przełożyło się na ich postawy i oczekiwania wobec pracy i kariery zawodowej. Ich odmienne cechy sprawiają, że pracodawcy, chcący ich pozyskać, muszą dostosować działania z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi do specyfiki ich funkcjonowania. Celem niniejszej pracy jest analiza procesów rekrutacji i selekcji pracowników z perspektywy pokolenia Z na rynku pracy. Aby osiągnąć założony cel, dokonano przeglądu studiów aktualnej literatury oraz przeprowadzono empiryczne badania ankietowe. W pierwszym rozdziale omówiono procesy rekrutacji i selekcji. Drugi rozdział tejże pracy został poświęcony charakterystyce pokolenia Z na rynku pracy. Trzeci rozdział służył przedłożeniu metodyki badań. Czwarty natomiast przedstawia analizę wyników badań przeprowadzonych wśród przedstawicieli pokolenia Z.
Generation Z, which includes the youngest participants of the labour market, has been shaped by certain social, economic, technological and cultural factors. Growing up in a specific reality has translated into their attitudes and expectations towards work and professional career. Their different characteristics make employers, who want to attract them, have to adapt human resources management activities to the specifics of their functioning. The aim of this study is to analyze the processes of recruitment and selection of employees from the perspective of generation Z in the labor market. In order to achieve the objective, studies of current literature were reviewed and empirical survey research was conducted. The first chapter discusses the recruitment and selection processes. The second chapter of this thesis was devoted to the characteristics of generation Z in the labor market. The third chapter was used to present the research methodology. The fourth one presents the analysis of the results of the research conducted among the representatives of generation Z.