Tytuł pozycji:
Korespondencja, miłość, twórczość. ,,Agnieszki Osieckiej i Jeremiego Przybory listy na wyczerpanym papierze
- Tytuł:
-
Korespondencja, miłość, twórczość. ,,Agnieszki Osieckiej i Jeremiego Przybory listy na wyczerpanym papierze
Correspondence, love, creation. "Agnieszka Osiecka and Jeremi Przyboras Letter on Drained Paper"
- Autorzy:
-
Maj, Anna
- Słowa kluczowe:
-
letters, epistolography, Agnieszka Osiecka, identity, ethics
listy, epistolografia, Agnieszka Osiecka, tożsamość, etyka
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The subject of the following thesis is the analysis of ‘Agnieszka Osiecka and Jeremi Przybora’s Letters on Drained Paper’, which covers the period 1964 to 1966. In the first chapter, the author compares the letter to various literary genres, defines its place in the literary canon and outlines the history of correspondence. She also focuses on presenting the problem of ethics of publishing correspondence and defines the role played by the sender, the recipient and later the editor during the creation of a letter. In the second chapter, the author demonstrates what shapes the uniqueness of the writers' epistolary love story, how the two authors' writing workshops differ, and how the dynamics of intimacy in letters are distributed. The structure of this correspondence is also presented. The author characterizes Osiecka and Przybora's writing style, enumerates and explains closer the differences and similarities in their ways of writing.
Przedmiotem pracy jest analiza „Agnieszki Osieckiej i Jeremiego Przybory listów na wyczerpanym papierze”, obejmujących lata 1964-1966. W pierwszym rozdziale pracy autorka przyrównuje list do różnych gatunków literackich, określa jego miejsce w kanonie literackim oraz nakreśla historię epistolografii. Skupia się także na przedstawieniu problemu etyczności wydawania korespondencji oraz określa, jakie role odgrywają podczas tworzenia listu nadawca, odbiorca, a później edytor. W drugim rozdziale autorka pokazuje, co wpływa na wyjątkowość epistolarnej historii miłosnej artystów, czym różnią się warsztaty pisarskie obojga twórców oraz jak rozkłada się dynamika intymności w listach. Przedstawiona zostaje także struktura tej korespondencji. Autorka charakteryzuje styl pisania Osieckiej i Przybory, wylicza oraz przybliża różnice i podobieństwa w ich sposobach pisania.