Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Czy aktor musi cierpieć? Zarządzanie emocjami w polskich szkołach teatralnych i filmowych

Tytuł:
Czy aktor musi cierpieć? Zarządzanie emocjami w polskich szkołach teatralnych i filmowych
Does an actor have to suffer? Managing emotions in Polish theater and film schools
Autorzy:
Kubec, Agata
Słowa kluczowe:
ZARZĄDZANIE EMOCJAMI – PRACA EMOCJONALNA – SZKOŁA AKTORSKA
MANAGING EMOTIONS – EMOTIONAL LABOR – EMOTIONAL WORK – THEATRE SCHOOL
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of this master thesis is to explore the process of managing emotions in Polish theater and film schools. The starting point for the research is the classification of the actor as an emotional profession. The concept of emotional work refers to the need to use emotions as tools for the proper performance of professional duties. It was popularized by A. R. Hochschild through the publication of The Managed Heart. Commercialization of human feeling. The in-depth interviews connected with qualitative methodology allowed to analyze the methods of managing emotions used by students both during the performances and in everyday relations with other members of the organization. Using the radical humanism paradigm it was possible to analyze and describe the mechanisms of managing emotions and its effects as well as to specify possible directions for the development of acting education.

Cel niniejszej pracy magisterskiej stanowi eksploracja procesu zarządzania emocjami w polskich szkołach teatralnych i filmowych. Punktem wyjścia prowadzonych badań jest klasyfikacja aktora jako zawodu emocjonalnego. Określenie to odnosi się do konieczności używania emocji jako narzędzi służących do prawidłowej realizacji obowiązków służbowych. Zostało ono rozpowszechnione przez A. R. Hochschild za sprawą publikacji Zarządzanie Emocjami. Komercjalizacja ludzkich uczuć. Przeprowadzone w ramach pracy wywiady pogłębione, będące domeną metodologii jakościowej, umożliwiły wskazanie technik zarządzania emocjami wykorzystywanych przez studentów zarówno w trakcie realizowania spektakli, jak i w codziennych relacjach z pozostałymi członkami organizacji. Zastosowanie paradygmatu radykalnego humanizmu pozwoliło na analizę mechanizmów zarządzania emocjami i jego skutków, a także na wyszczególnienie możliwych kierunków rozwoju edukacji aktorskiej.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies