Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Selected legal issues in advertising of medical products, medical devices and food supplements to the public

Tytuł:
Selected legal issues in advertising of medical products, medical devices and food supplements to the public
Wybrane zagadnienia prawne reklamy produktów leczniczych, wyrobów medycznych oraz suplementów diety kierowanej do publicznej wiadomości
Autorzy:
Racis, Nikola
Słowa kluczowe:
advertising, medicinal products, medical devices, dietary supplements
reklama, produkty lecznicze, wyroby medyczne, suplementy diety
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem niniejszej pracy jest dokonanie analizy porównawczej wybranych zagadnień prawnych dotyczących reklamy produktów leczniczych, wyrobów medycznych oraz suplementów diety, kierowanej do publicznej wiadomości. Praca opiera się przede wszystkim na treści ustaw bezpośrednio regulujących poszczególne kategorie produktów, została wzbogacona również o tezy wynikające z ustaw o charakterze ogólnym. W pracy, poza rozważeniem definicji reklamy i podziału ze względu na kryterium adresata, porównane zostały zagadnienia, takie jak m.in.: kierowanie reklamy do dzieci, ograniczenia podmiotowe dotyczące możliwości występowania w reklamie, dostarczanie próbek, ograniczenia prowadzenia reklamy w niektórych przestrzeniach o charakterze publicznym, a także kontrola przestrzegania przepisów. Dokonana analiza ma na celu ustalenie, czy obecnie obowiązujące regulacje prawne w wystarczający sposób zapewniają ochronę konsumentów-pacjentów-użytkowników oraz dobra prawnego, jakim jest zdrowie publiczne.

The aim of this thesis is to perform a comparative analysis of selected legal questions concerning the advertising of medicinal products, medical devices and dietary supplements to the public. The thesis is based primarily on the content of laws directly regulating individual categories of products. Moreover, it has also been enriched with theses arising from the laws of general character. The work, apart from considering the definition of advertising and division according to the criterion of addressee, also sets side by side issues such as, directing advertising to children, subjective restrictions on the possibility of appearing in advertising, providing samples, restrictions on conducting advertising in certain spaces of public character, as well as control of compliance with the regulations. The analysis aims to determine whether the current legal regulations sufficiently ensure the protection of consumers-patients-users and the legal good, which is public health.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies