Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Titanium subjects. "Titane" by Julia Ducournau in the posthumanist perspective

Tytuł:
Titanium subjects. "Titane" by Julia Ducournau in the posthumanist perspective
Podmioty na tytanie. "Titane" Julii Ducournau w perspektywie posthumanistycznej
Autorzy:
Zawada, Martyna
Słowa kluczowe:
posthumanizm, feminizm, body horror, transhumanizm, cyborg, technociała, potwór, matka, maszyna
posthumanism, feminism, body horror, transhumanism, cyborg, technobodies, monster, mother, machine
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the work is to analyze the body horror film "Titane" directed by Julia Ducournau in the perspective of posthumanist and feminist theories. The film is an example of a strategy for generating pop culture speculations about transhumanism and the relationship between gender and technology. The theory of P.B. Preciado will be used to present the ways of functioning of technobodies, technologically mediated bodies. The analysis of the film focuses on tracing the changing identities of the main character, whose path reflects the figuration of a mother, a monster and a machine described by Rosi Braidotti in "Nomadic subjects". The feminist theory of Donna Haraway in the form of a cyborg figure and the affirmation of monstrosity is the starting point for the interpretation of the theme of transhumanism and the possibility of its functioning in the modern world.

Celem pracy jest analiza body horroru "Titane" w reżyserii Julii Ducournau pod kątem teorii posthumanistycznych i feministycznych. Film jest przykładem strategii wytwarzania popkulturowych spekulacji na temat transhumanizmu i związku płci z technologią. Teoria P.B. Preciado posłuży do przedstawienia sposobów funkcjonowania technociał, czyli ciał zapośredniczonych technologicznie. Analiza filmu skupia się na prześledzeniu zmiennych tożsamości głównej bohaterki, której droga odzwierciedla figurację matki, potwora i maszyny opisaną przez Rosi Braidotti w "Podmiotach nomadycznych". Feministyczna teoria Donny Haraway w postaci figury cyborga i afirmacji potworności jest punktem wyjścia do interpretacji wątku transhumanizmu i możliwości jego funkcjonowania we współczesnym świecie.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies