Tytuł pozycji:
Tomiki poetyckie w repertuarze wydawniczym Oficyny Poetów i Malarzy
Niniejsza praca stanowi próbę omówienia poetyckiego repertuaru wydawniczego Oficyny Poetów i Malarzy, która wyróżnia się na tle innych powojennych oficyn emigracyjnych ilością wydawanej poezji oraz charakterystyczną typografią wydawnictw poetyckich. Autorka stara się uzasadnić szczególne miejsce poezji w dorobku Krystyny i Czesława Bednarczyków oraz opisać na konkretnych przykładach najczęściej stosowane przez nich typograficzne środki wyrazu i rozwiązania projektowe. Ponadto porównuje tomiki poetyckie Oficyny Poetów i Malarzy z projektami paryskiej Libelli.
This paper is an attempt to discuss the poetic repertoire of The Poets’ and Painters’ Press, which is distinguished from other post-war emigration presses by the amount of poetry published and its characteristic typography. The author tries to justify the special place of poetry in the oeuvre of Krystyna and Czesław Bednarczyk and to describe on the basis of concrete examples the most frequently used typographic means of expression and design solutions. Moreover, she compares the poetry volumes of The Poets’ and Painters’ Press with the designs of the Parisian Libella.