Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Innowacyjne i zrównoważone zarządzanie firmą z branży odzieżowej jako odpowiedź na ekologiczne trendy konsumenckie. Studium przypadku trzech polskich wegańskich marek modowych

Tytuł:
Innowacyjne i zrównoważone zarządzanie firmą z branży odzieżowej jako odpowiedź na ekologiczne trendy konsumenckie. Studium przypadku trzech polskich wegańskich marek modowych
Innovative and sustainable management of a company from the clothing industry as an answer to environmental consumer trends. A case study of three polish vegan fashion brands.
Autorzy:
Kozak, Amanda
Słowa kluczowe:
climate catastrophe, clothing industry, consumer trends, greening consumption, sustainable management
branża odzieżowa, ekologizacja konsumpcji, katastrofa klimatyczna, trendy konsumenckie, zrównoważone zarządzanie
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem niniejszej pracy jest omówienie problematyki związanej z zarządzaniem firmą odzieżową w kontekście narastających problemów środowiskowych. Przyczyną trwającej katastrofy klimatycznej jest antropogeniczna działalność człowieka, w tym zjawisko konsumpcjonizmu i związany z nim fast fashion. Rosnący poziom świadomości konsumentów prowadzi do tworzenia się nowych trendów i postaw, które zaczynają wywierać coraz większy wpływ na rynek mody. Celem badań jakościowych w postaci wywiadów pogłębionych było znalezienie odpowiedzi na pytanie jak ekologiczne trendy konsumenckie wpływają na zarządzanie firmą z branży odzieżowej a także jakie motywacje stoją za prowadzeniem marki modowej w sposób zrównoważony. Do badań wybrano cztery marki odzieżowe – Bohema Clothing, Elementy Wear oraz Kabak. Zebrany materiał pozwolił na wysunięcie wniosku, że firmy dostosowują się do ekologicznych wymagań klientów poprzez wprowadzanie zasad zrównoważonego rozwoju, poszukiwania innowacyjnych materiałów mniej obciążających środowisko i stosowaniu modelu gospodarki o obiegu zamkniętym.

The aim of this work is to discuss the management of a clothing company in the context of growing environmental problems. The cause of the ongoing climate catastrophe is anthropogenic human activity, including the phenomenon of consumerism and the related fast fashion. The growing level of consumer awareness leads to the emergence of new trends and attitudes that begin to have an increasing impact on the fashion market. The conducted research is an example of qualitative research. Their goal is to find answers to how ecological consumer trends affect the management of a company in the clothing industry and what motivations are behind running a fashion brand in a sustainable manner. Research falls within in the interpretative paradigm. The research was carried out on deliberately selected clothing brands – Bohema Clothing, Elementy Wear and Kabak. The research method used were in-depth interviews. The conducted research proved that companies adapt to the ecological requirements of customers by introducing the principles of sustainable development, searching for innovative materials that are less harmful to the environment and applying the circular economy model.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies