Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Motywacja osiągnięć i przywiązanie pracowników do organizacji

Tytuł:
Motywacja osiągnięć i przywiązanie pracowników do organizacji
Motivation of achievements and commitment of employees to the organization
Autorzy:
Shyrvel, Krystsina
Słowa kluczowe:
motywacja – organizacja – praca – pracownik – przywiązanie
commitment – employee – motivation – organization – work
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Przedstawiono problematykę motywacji osiągnięć oraz przywiązania do organizacji pracowników, a także zbadano poziom motywacji osiągnięć, jaki przejawiają pracownicy firmy Strix w kontekście przywiązania do organizacji. Kapitał ludzki ma istotny wpływ na pozycję konkurencyjną firmy oraz stanowi podstawową siłę napędową jej rozwoju, dlatego istotne jest wskazanie, w jaki sposób można wpływać na motywację i przywiązanie organizacyjne pracowników. W niniejszej pracy przedstawiono różne definicje i teorii motywacji i przywiązania do organizacji oraz czynniki wpływające na ich poziom. Podstawę części badawczej pracy stanowi kwestionariusz dotyczący przywiązania organizacyjnego oraz motywacji osiągnięć pracowników agencji e-commerce Strix Sp. z o.o., zawierający 48 pytań. W badaniach zastosowano Skalę Motywacji Osiągnięć oraz Skalę Przywiązania do Organizacji. Uzyskane wyniki wszystkich zmiennych (Skala Motywacji Osiągnięć i Skala Przywiązania do Organizacji) zostały przeliczone na skale 100-stopniowe. Przeprowadzone badania pozwoliły na ocenę związku pomiędzy przywiązaniem do organizacji, a motywacją osiągnięć pracowników.

The issues of motivation for achievements and attachment to the organization of employees were presented, as well as the level of motivation for achievements displayed by Strix employees in the context of attachment to the organization was examined. Human capital has a significant impact on the company's competitive position and is the basic driving force behind its development, therefore it is important to indicate how you can influence the motivation and organizational commitment of employees. This paper presents various definitions and theories of motivation and attachment to an organization as well as factors influencing their level. The basis of the research part of the work is a questionnaire on organizational attachment and motivation of achievements of employees of the e-commerce agency Strix Sp. z o.o., containing 48 questions. The Scale of Achievement Motivation and the Scale of Attachment to the Organization were used in the research. The obtained results of all variables (Scale of Achievement Motivation and Scale of Attachment to the Organization) were converted into 100-degree scales. The conducted research allowed for the assessment of the relationship between attachment to the organization and the motivation of employees' achievements.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies