Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Obraz emocji i uczuć w reklamach skierowanych do rodziców małych dzieci

Tytuł:
Obraz emocji i uczuć w reklamach skierowanych do rodziców małych dzieci
The image of emotions and feelings in advertisements targeting parents of young children
Autorzy:
Konior, Zuzanna
Słowa kluczowe:
linguistic image of the world, non-verbal communication, image creation, medications and hygiene measures, media image of the world, emotions, feelings, advertising, child
językowy obraz świata, komunikacja niewerbalna, kreowanie obrazu, leki i środki higieniczne, medialny obraz świata, emocje, uczucia, reklama, dziecko
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Temat pracy stanowi obraz emocji i uczuć w reklamach skierowanych do rodziców małych dzieci. Jej głównym celem było ukazanie obrazu uczuć i emocji w reklamach na przykładzie przekazów prezentujących leki i środki higieniczne przeznaczone dla dzieci w wieku niemowlęcym i poniemowlęcym. Dodatkowe pytanie badawcze dotyczyło sposobu kreowania obrazu emocji i uczuć w tychże przekazach. W części teoretycznej pracy skupiono się na samym zagadnieniu, jakim jest reklama. Scharakteryzowano jej cele, funkcje, a także elementy formalne jej budowy. Poruszono także temat etyki reklamy, z wymienieniem sytuacji, które mogą ją naruszyć. Z kolei w części analitycznej zawarto właściwą część pracy, w której podjęto się analizy i interpretacji obrazu uczuć i emocji oraz sposobu ich kreowania. Spośród wszystkich stanów emocjonalnych wybrane zostały: radość, smutek, miłość i strach. Do zrealizowania postawionych założeń wykorzystano następujące metody i techniki badawcze: językowy obraz świata, medialny obraz świata, perspektywa oraz elementy komunikacji niewerbalnej. Dzięki temu udało się ukazać obraz emocji i uczuć w reklamach skierowanych do rodziców małych dzieci, a także sposób jego kreowania.

The subject of the study is the image of emotions and feelings in advertisements directed to parents of young children. Its main goal was to show the image of emotions and feelings in advertisements on the example of messages presenting drugs and hygiene products for children in infancy and postnatal age. Additional research question concerned the way of creating the image of emotions and feelings in these messages. The theoretical part of the study focused on the issue of advertising itself. Its aims, functions, as well as formal elements of its construction were characterized. It also discusses the issue of advertising ethics, listing situations that may violate it. In turn, the analytical part contains the actual part of the work, which undertakes the analysis and interpretation of the image of feelings and emotions and how they are created. Among all emotional states the following have been chosen: joy, sadness, love and fear. The following research methods and techniques were used to achieve the set goals: the linguistic image of the world, the media image of the world, perspective, and elements of nonverbal communication. Thanks to this, it was possible to show the image of emotions and feelings in advertisements addressed to parents of young children, as well as the way it was created.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies