Tytuł pozycji:
WIRTUALNE MUZEUM JAKO JEDNA Z FORM UCZESTNICTWA W KULTURZE
Przedmiotem pracy jest wirtualne muzeum. Praca składa się ze wstępu, czterech rozdziałów i zakończenia. Celem badań jest określenie czy czas lockdownu spowodowany pandemią COVID-19 pozwolił oraz w jaki sposób na zwiększenie zainteresowania się społeczeństwa ofertą muzealną poprzez eksplorowanie wirtualnych muzeów. W pracy została przedstawiona charakterystyka wirtualnego muzeum, różne aspekty zarządzania muzeum - public relations, marketing, zarządzanie personelem, jak i zarządzanie i digitalizacji zbiorami. Wyniki badań potwierdzają, że wirtualne muzeum jest fenomenem ugruntowanym w kulturze, a tego typu zwiedzanie jest uznawane za atrakcyjne. Według badanych ani wirtualne muzeum, ani zwiedzanie online nie mogą w pełni zastąpić ich tradycyjnych pierwowzorów. Wnioskiem z pracy jest fakt, że zainteresowanie uczestników kultury nie zwiększyło się mimo większej dostępności zbiorów w Internecie.
The subject of the thesis is a virtual museum. The work consists of an introduction, four chapters and an ending. The aim of the research is to determine whether the lockdown time caused by the COVID-19 pandemic allowed for and how to increase public interest in the museum offer by exploring virtual museums. The thesis presents the characteristics of a virtual museum, various aspects of museum management - public relations, marketing, personnel management, as well as the management and digitization of collections. The research results confirm that the virtual museum is a phenomenon well-established in culture, and this type of sightseeing is considered attractive. According to the respondents, neither the virtual museum nor the online tour can fully replace their traditional prototypes. The conclusion of the study is the fact that the interest of cultural participants did not increase despite the greater availability of the collection on the Internet.