Tytuł pozycji:
The image of the family on the example of advertising in Poland and Spain
The family is the basic social unit that shapes attitudes and basic values, but also prepares us to fulfill family roles. The aim of this study is to determine the types of modern families that appear in Polish and Spanish advertising and to distinguish the roles played by individual members. The author explains the basic issues related to the family, such as its functions, models, and aspects. The work also shows the successive stages of the development of mass media and stereotypes related to the family role. The development of modern mass media has significantly influenced the transformation of societies, including the institution of the family, which is facing new challenges and changes.
Rodzina to podstawowa komórka społeczna, która kształtuje postawy i wpaja podstawowe wartości, ale również przygotowuje nas do realizowania ról rodzinnych. Celem niniejszej pracy jest ustalenie typów współczesnych rodzin, które występują w reklamie polskiej oraz hiszpańskiej oraz wyodrębnieniu ról jakie pełnią poszczególni członkowie. Autorka wyjaśnia podstawowe zagadnienia związane z rodziną, takie jak jej funkcje, modele i aspekty. Praca ukazuje również kolejne etapy rozwoju mediów masowych, stereotypów związanych z pełnioną rolą rodzinną, Rozwój nowoczesnych mediów masowych wpłynął znacząco na przekształcenie społeczeństw, w tym także instytucji rodziny, która staje w obliczu nowych wyzwań i przemian.