Tytuł pozycji:
Karol Friz Wiśniewski jako przykład sukcesu na rynku twórców internetowych
- Tytuł:
-
Karol Friz Wiśniewski jako przykład sukcesu na rynku twórców internetowych
Karol Friz Wiśniewski as an example of success in the market of Internet creators
- Autorzy:
-
Przewrocka, Magdalena
- Słowa kluczowe:
-
Friz, fani, influencer, Instagram, internet, kanał, marketing, media, platforma, portal, profil, subskrybcja, wizerunek, YouTube
Friz, fans, influencer, Instagram, internet, channel, marketing, media, platform, portal, profile, subscription, image, YouTube
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The topic of this thesis is Karol „Friz" Wiśniewski as an example of success in the market of Internet creators. The aim of this study is a thorough analysis of the factors and actions taken that influenced the creator's achievement of spectacular success on the Internet. An important element of this work is a public opinion poll, which was attended by 250 people aged 16-26. The respondents filled in an anonymous questionnaire, consisting of 14 questions concerning both the personal opinion about Karol Wiśniewski, but also the evaluation of the published content and the products he creates, advertises and sells. This paper examines the subject of new media and social media, which have become the primary way of transmitting information between the title creator and his fans. It is demonstrated how the image of Karol Wiśniewski is used on the Internet, as well as what marketing strategies helped him to create a character known under the pseudonym "Friz". The aforementioned author’s own research is an important element of the work. The findings of the research suggests that Karol Wiśniewski is a well-known internet creator, and the content he publishes is very popular. It should be mentioned that the vast majority of the surveyed group follows his internet activities, and the products sold by the creator are known among them.
Tematem poniższej pracy jest Karol „Friz” Wiśniewski jako przykład sukcesu na rynku twórców internetowych”. W pracy za cel obrano dokładną analizę czynników oraz podejmowanych działań, które wpłynęły na osiągnięcie przez twórcę spektakularnego sukcesu w internecie. Ważnym elementem pracy jest badanie opinii społecznej, w której udział wzięło 250 osób w wieku 16 – 26 lat. Badani wypełnili anonimowo kwestionariusz, składający się z 14 pytań dotyczących zarówno osobistej opinii na temat Karola Wiśniewskiego, ale także oceny publikowanych treści oraz produktów, które tworzy, reklamuje i sprzedaje. W pracy poruszono dokładnie tematykę nowych mediów oraz mediów społecznościowych, które stały się podstawową drogą przekazu informacji między tytułowym twórcą a jego fanami. Ukazano, w jaki sposób wykorzystywany w internecie jest wizerunek Karola Wiśniewskiego, a także jakie strategie marketingowe pomogły mu w tworzeniu postaci znanej pod pseudonimem „Friz”. Ważnym elementem pracy są wspomniane wcześniej badania własne. Na ich podstawie udowodniono, że Karol Wiśniewski jest znanym twórcą internetowym, a publikowane przez niego treści cieszą się dużą popularnością. Należy wspomnieć, że przeważająca część badanej grupy śledzi jego internetową działalność, a produkty sprzedawane przez twórcę są wśród nich znane.