Tytuł pozycji:
The role and the place of advertisement that is tools of marketing's activities in enterprise's promotion as the designating factor of competitive ability of company
- Tytuł:
-
The role and the place of advertisement that is tools of marketing's activities in enterprise's promotion as the designating factor of competitive ability of company
Rola i miejsce reklamy, czyli narzędzia działań marketingowych w strategii promocji przedsiębiorstwa jako czynnik wyznaczający zdolność konkurencyjną firmy
- Autorzy:
-
Chojnacki, Bartłomiej
- Słowa kluczowe:
-
advertisement, advertising order, functions of advertisement, marketing-mix, PSB Mrówka, model of marketing's communication
reklama, przekaz reklamowy, funkcje reklamy, marketing-mix, PSB Mrówka, model komunikacji marketingowej
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Niniejsza praca ma na celu dokonanie charakterystyki oraz zdefiniowanie pojęcia reklamy, patrząc w głównej mierze z perspektywy współczesnego ujęcia interdyscyplinarnego. Kluczowym zamierzeniem jest określenie roli i miejsca reklamy, czyli narzędzia działań marketingowych w strategii promocji przedsiębiorstwa jako czynnik wyznaczający zdolność konkurencyjną firmy. Podejmując próbę sformułowania uniwersalnych postulatów czy też wniosków w kontekście skuteczności działań promocyjno-marketingowych podejmowanych przez podmioty gospodarcze, z jednej strony, wzięto pod uwagę znaczenie przekazów reklamowych dla przedsiębiorców, chcących osiągnąć sukces. Jednakże, nie ma również wątpliwości, co do faktu, że reklama oddziałuje również w znaczącym stopniu na zachowania i podejmowane decyzje zakupowe konsumentów, odbiorców, czyli inaczej mówiąc: opinię publiczną, w związku z czym, na znaczeniu zyskuje percepcja konsumentów odbierających szeroko rozumiane publicity. Meritum tej pracy stanowi zatem kwestia różnego rodzaju funkcji reklamy, które starano się zanalizować, a następnie przedstawić, prezentując ich oblicze z uwzględnieniem zróżnicowanych perspektyw i na podstawie heterogenicznej kwerendy literatury przedmiotu. Fundamentalnym zamysłem jest więc sprecyzowanie, jakie konkretnie formy przekazów reklamowych w największym stopniu oddziałują na odbiorców, jakiego rodzaju odmiany reklam są najchętniej preferowane przez adresatów, uwzględniając przy tym otrzymane wyniki badań metodologicznych przeprowadzonych w oparciu o przedsiębiorstwo PSB Mrówka. Konkludując, zasadniczym celem jest analiza oraz diagnoza aktualnej sytuacji omawianej organizacji funkcjonującej na współczesnym rynku dóbr i usług przy użyciu narzędzi i metod z powodzeniem wykorzystywanych w zarządzaniu, a także metodologicznych badaniach naukowych – kwestionariusza ankiety. Należy bowiem mieć świadomość, że od prawidłowo wdrożonych oraz wysokiej jakości działań marketingowych funkcjonujących w oparciu o reklamę, przedsiębiorstwo ma realną szansę na utrzymanie przewagi konkurencyjnej oraz osiągniecie spektakularnego sukcesu.
This very work has to doing characterictics and defining the concpet of advertisement, looking in the main size from perspective of nowaday's interdisciplinary depiction. The key intention is determing the role and the place of adverisement, that is tools of marketing's activities in enterprise's promotion as the designating factor of competitive ability of company. Taking a try to formulate universal demands or also conclusions in the context of effectiveness of promotional-marketing actions are taken by economic subjects, on the one hand it was taken by attention of meaning of advertising orders for entrepreneurs, who wants to achieve a success. However, also there aren't any doubts to the fact that the advertisement has an effect also in significant degree on behaviours and taken purchasing decisions of consumers, receivers, telling in other words: public opinion, in connection with it, perception of consuments receiving widely understood publicity gains on meaning. Mertis of this work is then question of various kinds of advertisement's functions, which was apllying to analyse, then show, presenting their face with taking various perspectives into account and on the basis of heterogenerous enquiry of subject's literature. Fundamental intention is elaborating what are concrete forms of advertising orders in the biggest degree have effect on receivers, what kinds of advertisements are the most eagerly preferred by addressees, taking received results of metodological researches carried out based on entreprise PSB Mrówka into account. Concluding, fundamental aim is analysis and diagnosis of actual situation of discussed organization which functions on nowaday's market of goods and services using tools and methods successfully used in management, also methodological researches - questionnaire. It is necessary to have awareness that from correctly implemented and high quality marketing operations which function taking advertisement into account, entreprise has real chance to keep competitive advantage and achieve spectacular success.