Tytuł pozycji:
Self-prestentation techniques of Miły Pan – case study
Przedmiotem badań jest zanalizowanie taktyk autoprezentacyjnych stosowanych przez wokalistę występującego pod pseudonimem „Miły Pan”. Praca dotyczy oryginalnych technik kreowania wizerunku, wykorzystywanych przez artystę. Poruszone zostają istotne dla tematu zagadnienia z zakresu komunikacji niewerbalnej, w tym: rola wyglądu w procesie komunikacji, forma gestykulacji, dynamika zachowań przestrzennych; a także werbalnej, w tym: manieryzm językowy, potoczność wypowiedzi, specyfika sposobu wypowiedzi. Interpretacji zostały poddane fragmenty koncertów, wywiady, teledyski oraz profile na social mediach. Przedstawione zostały nie tylko wybrane strategie tworzenia wizerunku medialnego, ale również ich społeczny odbiór. Ukazano, na czym polega specyfika i oryginalność komunikatów językowych i pozajęzykowych stosowanych przez artystę.
The subject of the research is to analyze the self-presentation tactics used by the singer performing under the pseudonym "Nice Pan". The work concerns the original image creation techniques used by the artist. Issues relevant to the topic are discussed in the field of non-verbal communication, including: the role of appearance in the communication process, the form of gestures, the dynamics of spatial behavior; as well as verbal, including: linguistic mannerism, colloquiality of expression, specificity of the manner of expression. Interpretation was made of fragments of concerts, interviews, music videos and profiles on social media. Not only selected media image creation strategies were presented, but also their social perception. It shows the specificity and originality of linguistic and extra-linguistic messages used by the artist.