Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Teaching through experience – the role of drama in literary education at the secondary school

Tytuł:
Teaching through experience – the role of drama in literary education at the secondary school
Uczenie przez doświadczenie – rola dramy w kształceniu literackim na poziomie szkoły ponadpodstawowej
Autorzy:
Żak, Kinga
Słowa kluczowe:
drama, drama techniques, school reading, reading, secondary school, motivating lessons
drama, techniki dramowe, lektura, czytelnictwo, szkoła ponadpodstawowa, lekcje motywujące
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem niniejszej rozprawy jest refleksja na temat roli dramy w kształceniu literackim na poziomie szkoły ponadpodstawowej. Pragnę pokazać, iż wykorzystanie tej metody na lekcji języka polskiego może stworzyć skuteczną sytuację motywującą uczniów do przeczytania lektury szkolnej, a dodatkowo - wyposażyć ich w szereg kompetencji społeczno-wychowawczych. Praca ma charakter teoretyczno-badawczy i składa się z czterech części. W pierwszej nakreśliłam portret współczesnych nastolatków oraz poruszyłam problem niskiego czytelnictwa młodzieży, zaś w drugiej - dokonałam ogólnej charakterystyki metody dramy. Trzecią część stanowi analiza wyników badań, które zostały przeprowadzone wśród uczniów i nauczycieli. Ostatni rozdział to moje propozycje działań dydaktycznych, jakie można wykorzystać w celu zmotywowania wychowanków do przeczytania wybranych dzieł literackich z obowiązkowej listy lektur szkolnych. Wszystkie scenariusze stworzyłam w oparciu o metodę dramy.

The aim of this master is to ponder on the role of drama in literary education at the secondary school. I would like to prove that the use of this method in Polish language lessons can create an effective situation motivating students to read school books, and additionally - equip them with a lot of social and educational competences. The study is a theoretical and research text and it is divided into four parts. In the first one, I drew a portrait of contemporary teenagers and brought the problem up low readership of young people. In the second part - I made a general characterization of the drama method. The third part is the analysis of the results of the research I conducted among the students and teachers. The last chapter is my suggestions of didactic activities that can be used to motivate students to read selected literary works from the obligatory school reading list. I created all the scenarios based on the drama method.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies