Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Literatura i edukacja wobec eurosieroctwa i ageizmu, czyli nowych problemów w relacjach młodzi-dorośli

Tytuł:
Literatura i edukacja wobec eurosieroctwa i ageizmu, czyli nowych problemów w relacjach młodzi-dorośli
Literature and education about euro-orphanhood and ageism, that is new problems in young-adult relations
Autorzy:
Pluta, Ewelina
Słowa kluczowe:
eurosieroctwo, ageizm, dyskryminacja, samotność, trudne relacje, relacje międzypokoleniowe, literatura dla dzieci i młodzieży, szkoła, edukacja;
euro-orphanhood, ageism, discrimination, loneliness, difficult relationships, intergenerational relationships, literature for children and youth, school, education;
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Niniejsza praca ma na celu zaprezentowanie rozważań dotyczących dwóch zjawisk – eurosieroctwa i ageizmu. Pierwszy rozdział rozprawy składa się z przeglądu literatury przedmiotu opisującej podejście psychologiczne i społeczne wobec eurosieroctwa i dyskryminacji ze względu na wiek. Kolejny rozdział, w którym zamieszczono literaturę podmiotu, ujawnia, w jaki sposób powyższe zagadnienia zostały przedstawione w książkach dla dzieci i młodzieży, uwzględniając przy tym inne problemy występujące w relacjach międzypokoleniowych. Druga część pracy opiera się na wnioskach z przeprowadzonych wśród uczniów szkoły podstawowej badań – celem niniejszych rozważań było zbadanie, w jakim stopniu uczniowie znają powyższą tematykę. Na podstawie wyników badań ankietowych powstały scenariusze zajęć, które można wykorzystać podczas lekcji języka polskiego lub godzin wychowawczych, składają się one na ostatnią, trzecią część niniejszej rozprawy.

This study examines the concerning two issues – euro-orphanhood and ageism. The first part of the paper presents a review of the literature that describes psychological and social approaches to Euro-orphanhood and age discrimination. The next chapter shows how these themes have been described in books for children and youth and shows other problems that occur in intergenerational relationships. The second part of the paper presents the findings of a study conducted in an elementary school - the purpose of the study was to see if the students were aware of these issues. Based on the results of the survey, lesson scenarios were created, which can be used during Polish language lessons or hours with a form teacher, these form the third and final part of this thesis.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies