Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ekshibicjonizm medialny. Analiza zawartości odwróconego voyeuryzmu na przykładzie Facebooka, Instagrama i Google’a

Tytuł:
Ekshibicjonizm medialny. Analiza zawartości odwróconego voyeuryzmu na przykładzie Facebooka, Instagrama i Google’a
Media exhibitionism. Analysis of the content of inverted voyeurism on the example of Facebook, Instagram and Google
Autorzy:
Durmaj, Małgorzata
Słowa kluczowe:
exhibitionism, voyeurism, Facebook, Instagram, Google
ekshibicjonizm, voyeuryzm, Facebook, Instagram, Google
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The work "Media exhibitionism. Analysis of the content of inverted voyeurism on the example of Facebook, Instagram and Google" focuses on the content of users' private lives shared in the media space; their reception habits, broadcasting practices and attitudes to voyeuristic needs. Phenomena are analyzed in terms of the media ecosystem within the attitudes, behavior and motivations of Facebook, Instagram and Google users. The term "inverted voyeurism", understood as the need to be spied on, arises for the purpose of an in-depth examination of the issues in question, related to voyeurism, narcissism, the developing culture of transparency.Analysis of the content and discourse of materials published by the most followed users of different sexes on Instagram in Poland; analysis of Internet users' sentiment towards media exhibitionism, determined on the basis of comments under Natalia Tur's film published on YouTube on 02.04.2019: "We are all exhibitionists?"; the survey will help to spread awareness about the phenomena taking place in the media space. These phenomena concern the exposure of the spheres: private, professional, physical and emotional.

Praca „Ekshibicjonizm medialny. Analiza zawartości odwróconego voyeuryzmu na przykładzie Facebooka, Instagrama i Google’a” skupia się na udostępnianych w przestrzeni medialnej treściach z zakresu życia prywatnego użytkowników; ich przyzwyczajeniach odbiorczych, praktykach nadawczych oraz stosunku do potrzeb związanych z podglądactwem. Zjawiska są analizowane pod kątem medialnego ekosystemu w ramach postaw, zachowania i motywacji użytkowników Facebooka, Instagrama i Google’a. Termin „odwrócony voyeuryzm”, rozumiany jako potrzeba bycia podglądanym, powstaje na potrzeby dogłębnego zbadania przedmiotowych kwestii, powiązanych z podglądactwem, narcyzmem, rozwijającą się kulturą transparencji.Analiza zawartości i analiza dyskursu materiałów publikowanych przez najczęściej obserwowanych użytkowników odmiennych płci na Instagramie w Polsce; analiza sentymentu internautów do ekshibicjonizmu medialnego, ustalana na podstawie komentarzy pod, opublikowanym w serwisie YouTube w dniu 02.04.2019, filmem Natalii Tur: „Wszyscy jesteśmy ekshibicjonistami?”; badanie ankietowe pomogą w szerzeniu świadomości na temat zachodzących w przestrzeni medialnej zjawisk. Zjawiska te dotyczą obnażania sfer: prywatnej, zawodowej, fizycznej i emocjonalnej.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies