Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The life cycle of the SVOD service. The case of Netflix in Poland.

Tytuł:
The life cycle of the SVOD service. The case of Netflix in Poland.
Cykl życia serwisu SVOD. Przypadek Netfliksa w Polsce
Autorzy:
Wójtowicz, Michał
Słowa kluczowe:
SVOD, VOD, Netflix, video, streaming
SVOD, VOD, Netflix, wideo, streaming
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The following work is an attempt to isolate and investigate the stages of the life cycle of a subscription video-on-demand service. Netflix, on the Polish market, served as an example. As the consumer is the most important factor in the development of new media, it was chosen as feedback to be based on. The aim of the study was to explore consumer choices and motivations at various stages of the functioning of SVOD services, which was to show the current state of the service functioning, what needs it meets, and what threats and problems related to it can be identified. The obtained information helped to become harden in convinction why it was so easy for the service to enter a new market and dominate it. At the same time, the researcher came to the conclusion that Netflix is at the next stage of its functioning, when it is facing a crisis of popularity. The website is at a crossroads between the road to collapse and the path of development that will ensure its survival. However, it is not alone in this situation . Competitive services may share this problem.

Badanie stanowi próbę wyodrębnienia i analizy etapów cyklu życia serwisu oferującego usługę subskrypcji wideo na żądanie. Jako przykład posłużył Netfliks na rynku polskim. Jako że opinię konsumenta można uznać za niezwykle istotny czynnik w rozwoju nowych mediów, to właśnie na jego informacji zwrotnej postanowiono się oprzeć, aby zgromadzić materiał badawczy. Celem przeprowadzonego badania była eksploracja wyborów i motywacji konsumenckich na różnych etapach funkcjonowania usług SVOD, co miało ukazać, jak wygląda aktualny stan funkcjonowania serwisu, jakie potrzeby spełnia, a jakie można zidentyfikować zagrożenia i wyzwania przed nim stojące. Uzyskane informacje pomogły utwierdzić się w przekonaniu, dlaczego tak łatwo było serwisowi wejść na nowy rynek i go zdominować. Jednocześnie dotarto do wniosku, iż Netfliks znalazł się na kolejnym etapie swojego funkcjonowania, kiedy to przychodzi mu zmagać się z kryzysem popularności. Serwis znajduje się w punkcie zwrotnym, pomiędzy drogą ku upadkowi, a ścieżką rozwoju jaka mogłaby pomóc mu przetrwać. Nie jest jednocześnie osamotniony w tej sytuacji. Konkurencyjne serwisy wydają się stawać przed podobnymi problemami.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies