Tytuł pozycji:
The theme of Women's Strike in image crises of influencers on Instagram - on the example of Klaudia El Dursi's profile
Niniejsza praca ma na celu omówienie kryzysu wizerunkowego influencerki Klaudii El Dursi, do powstania którego przyczynił się wpis w serwisie Instagram, w którym to wpisie wykorzystano motyw Strajku Kobiet. Instagram, jak i pozostałe media społecznościowe, stał się podstawowym narzędziem kreowania wizerunku i utrzymywania swojej popularności. W celu opisania etapów i przebiegu powstałego kryzysu wykorzystano netnografię oraz przeprowadzono analizę danych zastanych. Analiza uzyskanego materiału badawczego pozwoliła na stworzenie schematu kryzysu wizerunkowego w portalu Instagram, umożliwiła zrozumienie postaw komentujących, a także wskazała na ryzyko wynikające z wykorzystywania kontrowersyjnych tematów w influencer marketingu.
This thesis aims to discuss the image crisis of influencer Klaudia El Dursi, which was sparked by an Instagram post that used the Women's Strike theme. Instagram, like other social media, has become an essential tool for creating an image and maintaining one's popularity. In order to describe the stages and the course of the resulting crisis, the author has used netnography and conducted an analysis of the found data. The analysis of the obtained research material allowed to create a scheme of the image crisis on Instagram, enabled to understand the attitudes of commenters, and also pointed to the risks resulting from using controversial topics in influencer marketing.