Tytuł pozycji:
Horror conventions in video games. Selected pragmatic aspects
- Tytuł:
-
Horror conventions in video games. Selected pragmatic aspects
Konwencje horroru w grach wideo. Wybrane aspekty pragmatyczne.
- Autorzy:
-
Tomal, Szymon
- Słowa kluczowe:
-
Keywords: horror, video games, pragmatic, horror conventions, Kholat, Alan Wake, Darkwood, The Forest, Witch Hunt
Słowa kluczowe: horror, gry, aspekty pragmatyczne, konwencja horroru, Kholat, Alan Wake, Darkwood, The Forest, Witch Hunt
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Horror conventions in video games. Selected pragmatic aspectsThis work focus on horror, more precisely on horror in video games. Horror is a genre which first appeared in literature, later it become one of the basic cinema genre and consequently it moved into video games. Games seems to be excellent medium for horror convention because they rely on closer relationship with participant what became the reason of evolution and changes inside the horror genre. As the player become not only the spectator but also participant of events, it is easier to cause intended emotion on him, especially with using right conventions and mechanics.
Konwencje horroru w grach wideo. Wybrane aspekty pragmatycznePoniższa praca skupia się na gatunku horroru, a dokładniej jego ukazaniu w grach wideo. Początkowo narodził się on w literaturze, by następnie przenieść się do kina i w konsekwencji do gier. Owo medium wydaje się być perfekcyjne dla horroru – umożliwia ono bardziej bezpośrednią interakcję z odbiorcą, co przyczyniło się do ewolucji i zmian zachodzących w strukturze gatunku. Jako że gracz stał się nie tylko widzem, ale także i uczestnikiem wydarzeń, wywołanie u niego określonych reakcji stało się znacznie łatwiejsze, na co wpływ ma stosowanie określonych konwencji i mechanik.