Tytuł pozycji:
E-dziennik jako narzędzie wspomagające procesy zarządzania informacją w instytucji wychowania przedszkolnego. Projekt badań.
Praca dotyczy roli e-dziennika w procesach zarządzania informacją w instytucjach wychowania przedszkolnego. Celem pracy jest wskazanie funkcjonalności dziennika oraz zaprojektowanie badań mających pomóc ustalić, czy e-dziennik jest narzędziem przydatnym w zarządzaniu informacją z punktu widzenia pracowników instytucji przedszkolnych. Bazując na literaturze przedmiotu wyjaśnione zostały pojęcia takie jak informacja, zarządzanie informacją, dziennik elektroniczny. W celu poznania cech e-dziennika wykorzystano metodę analizy i krytyki treści zastosowaną wobec regulaminów korzystania z dzienników elektronicznych, zamieszczonych na stronach internetowych wybranych przedszkoli.W będącym przedmiotem niniejszej pracy projekcie badań przewidziano zastosowanie metody wywiadu z pracownikami instytucji przedszkolnych, w szczególności z dyrekcją i działem administracyjnym placówki. Zaprojektowany wywiad ma na celu identyfikację potrzeb informacyjnych personelu przedszkolnego tak, aby dostawca e-dziennika był w stanie wykorzystać zdobyte dane w celach rozwojowych oferowanego produktu.
The thesis is about online gradebook’s role in information management processes of preschool institutions. The goal is to point functionality of online gradebook and to project research which would help to determine if e-gredebook is a tool usefull for information management from preschool institution’s point of view. Based on source literature, following definitions were explained: information, information management, online gradebook. In order to recognise e-gradebook’s qualities a method of observation was used on statues of online gradebook’s use, found on websides of choosen preschool institutions. Project of research, which is subject of this thesis, predicted method of interview with workers from preschool institution, especially with people responsible for management and administration. The interview project’s goal is to identify informational needs of staff in a way which lets online gradebook’s service provider use the research for further development.