Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Teatr koreański - od początkowych form teatralnych po współczesne widowiska

Tytuł:
Teatr koreański - od początkowych form teatralnych po współczesne widowiska
Korean theater - from initial theatrical forms to contemporary performances
Autorzy:
Filimon, Paulina
Słowa kluczowe:
Korean theater, shamanism, Kut rituals, folklore, traditions, ritual, performance, dance, masks, puppet theater, Korean Peninsula, development
teatr koreański, szamanizm, obrzędy Kut, folklor, tradycje, rytuał, spektakl, taniec, maski, teatr lalkowy, Półwysep Koreański, rozwój
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The following text concerns the development of artistic performances and theatrical performances of the Korean Peninsula and the analysis of the influence of elements of folklore and tradition on contemporary Korean theater. Its purpose is to examine the changes that have occurred in Korean artistic performances over the centuries. In addition, it will provide an in-depth analysis of the contemporary Korean play "Cho-Hon" directed by South Korean director Ji Wook Kim. The main thesis of the research is that contemporary Korean theater still draws from traditions and elements of folklore. Thethesis of this examination will be proven, inter alia, by foreign publications, and by the researchive works of Polish researchers Halina Ogarek-Czoj, Ewa Rynarzewska and Joanna Rurarz.

Tekst dotyczy rozwoju widowisk artystycznych i przedstawień teatralnych Półwyspu Koreańskiego oraz analizy wpływu elementów folkloru i tradycji na współczesny teatr koreański. Jego celem jest zbadanie zmian, jakie zachodziły w widowiskach artystycznych Korei na przestrzeni wieków. Ponadto, zostanie w nim przedstawiona dogłębna analiza współczesnego spektaklu koreańskiego „Cho-Hon” w reżyserii południowokoreańskiego reżysera Ji Wook Kima. Główna teza badań stanowi, iż współczesny teatr koreański wciąż czerpie z tradycji i elementów folkloru. Badania zostaną udowodnione między innymi zagranicznymi publikacjami, jak i pracami polskich badaczek Haliny Ogarek – Czoj, Ewy Rynarzewskiej i Joanny Rurarz.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies