Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Polski rynek farmaceutyczny a konkurencyjność w sektorze dystrybucji i sprzedaży leków

Tytuł:
Polski rynek farmaceutyczny a konkurencyjność w sektorze dystrybucji i sprzedaży leków
Polish pharmaceutical market and the competitiveness of the medicines sales and distribution sector
Autorzy:
Baranowska, Emilia
Słowa kluczowe:
apteki – hurtownie farmaceutyczne – konkurencyjność – konsolidacja – rynek farmaceutyczny
competitiveness – consolidation – pharmaceutical market – pharmaceutical wholesalers – pharmacies
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The following paper focuses on the role that the phenomenon of competitiveness plays in the formation of the pharmaceutical market in Poland and how this phenomenon affects the sector of sales and distribution of medicines on this market. The hypothesis was accepted that the phenomenon of competitiveness is endangered and the activities undertaken so far by pharmaceutical wholesalers influence the imbalance on the pharmaceutical market.The aim of the study was to answer the following questions: whether and to what extent competition on the pharmaceutical market in the sector of distribution and sale of medicines is endangered, as well as: whether and to what extent the activities of the biggest pharmaceutical wholesalers contribute to the development or limitation of the phenomenon of competition on the pharmaceutical market in Poland.This paper deals with and focuses on the analysis of the phenomenon of competitiveness and its potential threat on the Polish pharmaceutical market.The paper has been developed on the basis of materials contained in scientific literature, reports and specialist journals, as well as the author’s own research.

Poniższa praca zwraca uwagę na rolę, jaką odgrywa zjawisko konkurencyjności w kształtowaniu się rynku farmaceutycznego w Polsce oraz jak powyższe zjawisko wpływa na sektor sprzedaży oraz dystrybucji leków na tym rynku. Przyjęto hipotezę, iż zjawisko konkurencyjności jest zagrożone, a dotychczasowe działania podejmowane przez hurtownie farmaceutyczne wpływają na zachwianie równowagi na rynku farmaceutycznym.Celem niniejszej pracy było uzyskanie odpowiedzi na następujące pytania: czy i w jakim stopniu zagrożona jest konkurencja na rynku farmaceutycznym w sektorze dystrybucji i sprzedaży leków, a także: czy i w jakim stopniu działalność największych hurtowni farmaceutycznych przyczynia się do rozwoju lub ograniczenia zjawiska konkurencyjności na rynku farmaceutycznym w Polsce?Niniejsza praca zajmuje i skupia się na analizie zjawiska konkurencyjności oraz jego potencjalnego zagrożenia na polskim rynku farmaceutycznym.Praca została opracowana w oparciu o materiały zawarte w literaturze naukowej, raportach i czasopismach specjalistycznych, a także badaniach własnych autorki pracy.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies