Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

KOSMETYKI DLA KOBIET I MĘŻCZYZN W JĘZYKU ANGIELSKIM: MULTIMODALNA ANALIZA STRATEGII REKLAMOWYCH

Tytuł:
KOSMETYKI DLA KOBIET I MĘŻCZYZN W JĘZYKU ANGIELSKIM: MULTIMODALNA ANALIZA STRATEGII REKLAMOWYCH
Cosmetics for men and women in English: Multimodal analysis of advertising strategies
Autorzy:
Klimek, Monika
Słowa kluczowe:
cosmetics advertising, gender, gendered language, multimodality, persuasion.
reklama kosmetyków, płeć, język genderowy, multimodalność, perswazja.
Język:
angielski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The present thesis focuses on the role of gender in advertising, especially in the field of cosmetics targeted at men and women. The topic seems worth investigating in order to understand how the way of representing both sexes in ads can either contribute to the sales increase or its decrease. Chapter One introduces and analyzes the gender roles and stereotypes in language. It introduces the history of genders and gender roles in societies. Chapter Two deals with the role of gender in cosmetics advertising. It introduces the notion of advertising, its origin, definition, and purpose. It also focuses on the representation of gender-related stereotypes and roles each sex takes up in cosmetic advertisements. Chapter Three provides an insight on how means of persuasion are presented in various theories: Multimodality, Systemic Functional Grammar, The theory of Visual Grammar and Multimodal Discourse Analysis. Finally, Chapter Four explores advertising strategies incorporated in cosmetics advertising, addressed to both men and women. It investigates advertising strategies, visual and verbal means of representation of genders and stereotypes used in advertising. Conclusions have been presented in the final part of the thesis.

Niniejsza praca magisterska koncentruje się na roli płci w reklamie, zwłaszcza w dziedzinie kosmetyków skierowanych do kobiet i mężczyzn. Temat wydaje się wart zbadania, aby zrozumieć, w jaki sposób przedstawiania obu płci w reklamach może przyczynić się do wzrostu lub spadku sprzedaży.Rozdział pierwszy wprowadza i analizuje role płciowe i stereotypy widoczne w języku. Przedstawia historię płci i ról płciowych w społeczeństwach. Rozdział drugi dotyczy roli płci w reklamie kosmetyków. Wprowadza pojęcie reklamy, jej pochodzenie, definicję i cel. Koncentruje się również na reprezentacji stereotypów związanych z płcią i ról, które każda płeć odgrywa w reklamach kosmetycznych. W rozdziale trzecim przedstawiono sposób prezentowania środków perswazji w różnych teoriach: multimodalność, systemowa gramatyka funkcjonalna, teoria gramatyki wizualnej i multimodalna analiza dyskursu. Wreszcie w rozdziale czwartym omówiono strategie reklamowe zawarte w reklamie kosmetyków, skierowane zarówno do mężczyzn, jak i kobiet. Zajmuje się badaniem strategii reklamowych, wizualnych i werbalnych sposobów reprezentacji płci oraz stereotypów stosowanych w reklamie. Wnioski zostały przedstawione w końcowej części pracy.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies