Tytuł pozycji:
Project of the city game “Alphabet of Krakow” with the use of edutainment techniques in order to increase audience participation in the process of the heritage interpretation of the Main Square in Krakow
- Tytuł:
-
Project of the city game “Alphabet of Krakow” with the use of edutainment techniques in order to increase audience participation in the process of the heritage interpretation of the Main Square in Krakow
Projekt gry miejskiej ,,Alfabet Krakowa” z zastosowaniem narzędzi edutainment w celu zwiększenia uczestniczenia odbiorców w procesie interpretacji dziedzictwa Rynku Głównego w Krakowie
- Autorzy:
-
Martynenko, Hanna
- Słowa kluczowe:
-
city game, edutainment, heritage interpretation, cultural heritage, participation, city tourism.
gra miejska, edutainment, interpretacja dziedzictwa, dziedzictwo kulturowe, partycypacja, turystyka miejska.
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Współczesne trendy w turystyce dostarczają wiele innowacyjnych metod na interpretację dziedzictwa kulturowego – szczególnym zainteresowaniem cieszą się w obecnych czasach gry miejskie dla dzieci, młodzieży czy seniorów. Ponadto, tradycyjne sposoby oprowadzania coraz częściej są zastępowane aktywniejszymi formami uczestniczenia w dziedzictwie. Względnie popularnym narzędziem do realizacji tego celu wydaje się technika edutainment, która łączy w sobie elementy edukacji i rozrywki i która ma potencjał do podniesienia motywacji uczestniczącej turystów. Stworzona na potrzeby tej pracy gra „Alfabet Krakowa” stała się dowodem na to, że narzędzia edutainment wykazały skuteczne działanie w ramach aktywności miejskiej zwiększając partycypację odbiorców w proces interpretowania dziedzictwa.
Today’s trends in tourism provide many innovative ways to interpret cultural heritage – especially city games for children, youths and seniors are very popular nowadays. Furthermore, traditional ways of guided tours are being more often replaced by more active forms of heritage participation. A relatively popular instrument for this purpose seems to be the technique of edutainment, which combines elements of education and entertainment, and which has the potential to increase the motivation of participating tourists. The game “Alphabet of Krakow” developed for the purposes of this study proved that edutainment techniques demonstrated their effectiveness in a city activity, increasing the audience’s participation in the process of interpreting heritage.