Tytuł pozycji:
Efektywność Facebooka w zarządzaniu marką przed i w okresie pandemii COVID-19. Studium przypadku
Wraz z rosnącą popularnością wykorzystywania mediów społecznościowych w wielu aspektach życia oraz przy rosnącej liczbie dóbr konkurencyjnych i substytucyjnych, koniecznym jest stałe urozmaicanie źródeł konkurowania. Tym samym coraz więcej organizacji poważniej podchodzi do zarządzania marką, traktując ją na równi z innymi aktywami firmy. Stąd też zainteresowanie autorki pracy obszarem zarządzania marką w mediach społecznościowych. Celem niniejszej pracy było określenie efektywności serwisu Facebook jako narzędzia zarządzania marką. Podczas przeglądu literaturowego dostrzeżono lukę badawczą w odniesieniu do analizy działań marek produktów z branży mięsnej w mediach społecznościowych. W pracy wykorzystano pojedyncze studium przypadku z marką Duda Nasze Polskie jako obiektem badań. Do analizy użyto dane zastane (materiały pochodzące ze strony Marki na Facebooku) jak i dane pierwotne zgromadzone poprzez kwestionariusze ankiety rozdystrybuowane wśród pracowników Marki i potencjalnych konsumentów. Rozważania empiryczne pozwoliły potwierdzić postawioną główną hipotezę pracy, tj. efektywność Facebooka w zarządzaniu marką jest uzależniona od działań prowadzonych przez markę w serwisie. Praca ma charakter pragmatyczny wskazując na aspekty, które składają się na efektywne zarządzanie marką w mediach społecznościowych przez marki produktów, w szczególności przez marki działające w branży mięsnej.
Along with the growing popularity of the use of social media in various aspects of life and the growing number of competitive and substitute goods, it is necessary to constantly diversify the sources of competition. Thus, more and more organizations are taking brand management more seriously, treating it equally with other company assets. Hence, the Author's interest in brand management in social media. The aim of this study was to determine the effectiveness of Facebook as a brand management tool. During the literature review, a research gap was noticed in relation to the analysis of the actions of brands of meat products in social media. The work uses a single case study with the Duda Nasze Polskie brand as a research object. The analysis used existing data (materials from the Brand’s website on Facebook) as well as primary data collected through questionnaires distributed among brand employees and potential consumers. Empirical considerations allowed to confirm the main hypothesis of the work, i.e. ”Facebook's effectiveness in brand management depends on the activities carried out by the brand on the web service.” The work is pragmatic, pointing to the aspects that allows product brands run the effective brand management in social media, in particular brands operating in the meat industry.