Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Negative feedback in a positive way - the non-verbal aspect of delivering feedback in team management

Tytuł:
Negative feedback in a positive way - the non-verbal aspect of delivering feedback in team management
Negatywny feedback w pozytywnym wydaniu – aspekt niewerbalny udzielania informacji zwrotnej w zarządzaniu zespołem
Autorzy:
Białogłowska, Alicja
Słowa kluczowe:
communication management, employee relations, feedback, nonverbal communication
informacja zwrotna, komunikacja niewerbalna, relacje z pracownikami, zarządzanie komunikacją
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the study was to evaluate the impact of nonverbal communication on the transmission and reception of feedback. The research methods adopted in this study include a literature review and a survey conducted through a questionnaire - an online survey. The thesis aimed to determine, first of all, whether nonverbal messages affect the reception of verbal message, as well as whether knowledge of nonverbal communication can change the interpretation of a negative message and how an employee perceives nonverbal messages sent by superiors. The results of this study indicate that nonverbal communication is one of the key aspects in effective communication between an employee and an employer. The influence of nonverbal messages on giving and receiving feedback is particularly important because only when interpreting the full message, both verbal and nonverbal, it is possible to correctly understand the messages issued by the employer. The study provides structured conclusions of the influence of nonverbal communication on feedback and its importance in the process of receiving and giving feedback. The issues presented in this paper require further research and analysis in order to deepen the topic and further explore the issues that can provide important conclusions about managing communication in teams.

Celem pracy była ocena wpływu komunikacji niewerbalnej na przekaz i odbiór informacji zwrotnej. Przyjęte metody badawcze to analiza źródeł literaturowych oraz przeprowadzone badanie metodą sondażową za pośrednictwem kwestionariusza – ankiety internetowej. Praca miała za zadanie określenie przede wszystkim tego, czy komunikaty niewerbalne wpływają na odbiór komunikatu werbalnego, jak również, czy znajomość komunikacji niewerbalnej może zmienić interpretację negatywnego komunikatu oraz jak pracownik postrzega komunikaty niewerbalne wysyłane przez przełożonego. Wyniki niniejszej pracy pozwalają stwierdzić, iż komunikacja niewerbalna jest jednym z kluczowych aspektów w skutecznej komunikacji pomiędzy pracownikiem a pracodawcą. Wpływ komunikatów niewerbalnych na przekaz i odbiór informacji zwrotnej ma szczególne znaczenie, ponieważ jedynie podczas interpretacji pełnego komunikatu, zarówno werbalnego, jak i niewerbalnego, możliwe jest poprawne zrozumienie komunikatów wydawanych przez pracodawcę. Przeprowadzona analiza dostarcza uporządkowanej wiedzy z zakresu wpływu komunikacji niewerbalnej na informację zwrotną oraz jej znaczenia w procesie odbioru i przekazywania feedbacku. Przedstawione w niniejszej pracy zagadnienia wymagają dalszych badań i analiz, celem pogłębienia tematu i dalszych eksploracji zagadnień, które mogą dostarczyć istotnych wniosków na temat zarządzania komunikacją w zespołach.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies