Tytuł pozycji:
Use of storytelling to maintain the image of NGOs.
Storytelling is becoming an increasingly popular tool that brands use to advertise. Nowadays, people are surrounded by advertising on all sides, and brand owners must always find new advertising methods in order to attract as many supporters as possible for their actions. Storytelling is primarily the ability to tell stories in order to arouse the interest of consumers. The aim of the work was to systematize knowledge about social media marketing, in particular the use of storytelling, the characterization of the activities of NGOs, while the main objective of the research was to identify storytelling elements that are used in social campaigns of selected NGOs. The research method of the work was content analysis using a categorization key based on sixteen social campaigns from two different areas. They have been analysed to identify the main elements of these campaigns. This method enabled me to answer the questions raised in this paper.
Marketing narracyjny staje się coraz bardziej popularnym narzędziem, jakim posługują się marki w ramach działań promocyjnych. W obecnych czasach człowiek otoczony jest reklamami ze wszystkich stron, dlatego też właściciele marek muszą odnajdywać coraz to nowsze metody promocji, tak aby zyskać jak największą liczbę zwolenników swoich działań. Storytelling to przede wszystkim umiejętność opowiadania historii tak aby wzbudzić zainteresowanie konsumentów. Celem pracy była systematyzacja wiedzy z zakresu marketingu przez media społecznościowe, szczególnie stosowania storytellingu, scharakteryzowanie działalności organizacji pozarządowych, natomiast głównym celem badawczym była identyfikacja elementów storytellingu stosowanych w kampaniach społecznych wybranych organizacji pozarządowych. Metodą badawczą wykorzystaną w pracy była analiza treści przy wykorzystaniu klucza kategoryzacyjnego w oparciu o szesnaście kampanii społecznych z dwóch różnych obszarów. Zostały one poddane analizie polegającej na identyfikacji podstawowych elementów w tych kampaniach. Niniejsza metoda umożliwiła mi na udzielenie odpowiedzi na postawione pytania w owej pracy.