Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Models of diagnostic and therapeutic work with children with developmental dyslexia in primary schools

Tytuł:
Models of diagnostic and therapeutic work with children with developmental dyslexia in primary schools
Modele pracy diagnostycznej i terapeutycznej dzieci z dysleksją rozwojową w szkołach podstawowych
Autorzy:
Mędrek, Monika
Słowa kluczowe:
dyslexia, risk of dyslexia, primary school, theraphy, diagnostics, work organisation, therapeutic models
dysleksja, ryzyko dysleksji, szkoła podstawowa, terapia, diagnoza, organizacja pracy, modele terapeutyczne
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Poniższa praca „Modele pracy diagnostycznej i terapeutycznej dzieci z dysleksją rozwojową w szkołach podstawowych” zajmuje się organizacją pracy terapeutycznej z dziećmi z dysleksją rozwojową i dziećmi z ryzyka dysleksji w szkołach podstawowych. Postawiono następujące pytania badawcze: Kto najczęściej prowadzi zajęcia terapeutyczne z dziećmi z opinią o dysleksji, dysgrafii, dysortografii oraz zagrożeniu dysleksją? W jaki sposób organizowana jest praca diagnostyczno-terapeutyczna w placówkach edukacyjnych? Czy opieka w szkołach podstawowych pokrywa się z dostępnymi zasadami diagnozy i terapii dotyczącymi ryzyka dysleksji, dysleksji, dysgrafii i dysortografii? Starano się uzyskać informacje dotyczące osób najczęściej prowadzących terapię, sposobie organizacji pracy, kontaktach terapeutów z rodzicami i innymi specjalistami oraz stanie przeprowadzania badan przesiewowych ryzyka dysleksji. Praca ta została napisana w oparciu o literaturę polską i zagraniczną w zakresie logopedii, psychologii i pedagogiki. Do celów badawczych wykorzystano anonimową ankietę przeznaczoną dla terapeutów pracujących w szkołach podstawowych. W oparciu o uzyskane wyniki zauważyć można niezadowalający stan diagnostyki ryzyka dysleksji, różnice w prowadzeniu terapii oraz holistyczne i interdyscyplinarne podejście do opieki terapeutycznej ze strony specjalistów.

The following paper "Models of diagnostic and therapeutic work of children with developmental dyslexia in primary schools" deals with the organisation of therapeutic work with children with developmental dyslexia and children at risk of dyslexia in primary schools. The following research questions were asked: Who most often conducts therapeutic classes with children with diagnosis of dyslexia, dysgraphia, dyssortography and the risk of dyslexia? How is diagnostic and therapeutic work organised in educational institutions? Does primary school care align with the available rules of diagnosis and therapy regarding the risk of dyslexia, dyslexia, dysgraphia and dyssortography? Study tried to obtain information on the people who most often conduct therapy in schools, procedures of organizing therapeutic work, the therapists' contacts with parents and other specialists, and the state of assesment of the risk of dyslexia. This work was written on the basis of Polish and foreign literature in the field of speech therapy, psychology and pedagogy. For research purposes, an anonymous survey was used intended for therapists working in primary schools. Based on the obtained results, one can notice an unsatisfactory state of diagnosis of the risk of dyslexia, differences in the conduct of therapy and a holistic and interdisciplinary approach to therapeutic care on the part of specialists.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies